Επιχειρήσεις

Στην πρίζα τα αυτοκίνητα, σε θέση μάχης οι χάκερς


Από την πρίζα για την φόρτιση τους, μπαίνουν στην πρίζα του υπολογιστή τα οχήματα και κινούνται ανάλογα με τις εντολές που θα τους δώσει ο εγκέφαλος του υπολογιστή. Η μετακίνηση τουλάχιστον όπως ακούγεται θα γίνει πιο ασφαλής από άποψη προσωπικών ατυχημάτων ωστόσο επικίνδυνη λόγω της χρήσης της «έξυπνης» τεχνολογίας. Τα αυτοκινούμενα οχήματα μπορεί να πέσουν θύματα απαγωγής και οι χάκερς να εκβιάζουν για λύτρα για να τα αφήσουν ελεύθερα.

της Ελενας Ερμείδου

Τα λογισμικά που συνδέονται με τα αυτοκινούμενα οχήματα ανοίγουν παράθυρο στα χτυπήματα των χάκερς  Ο κίνδυνος βάσει ερευνών για απαγωγές οχημάτων με αίτημα λύτρα είναι πολύ μεγάλος με το δεδομένο ότι οι απαγωγείς δεν αφήνουν τα «αποτυπώματα» τους πάνω στο όχημα, η κλοπή θα γίνεται εξ’ αποστάσεως, παραβιάζοντας το λογισμικό.

Εκτός από το ότι το αυτοκινούμενο όχημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με μελέτες ως όπλο κατά των κρατών οι χάκερς αν παραβιάσουν τα συστήματα πιθανά με μία εντολή να σταματήσουν όλη την κυκλοφορία σε δρόμους χαμηλής ή ταχείας κυκλοφορίας, προκαλώντας τροχαία ατυχήματα, ή θα μπορούν να κατευθύνουν ένα όχημα για να χτυπήσουν ένα πεζό.

Γρίφο, ωστόσο  θα αποτελέσει η εξεύρεση νομικού και εποπτικού πλαισίου για τα νέα αυτοκινούμενα οχήματα που μπαίνουν σταδιακά στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αλλά και για τις ασφαλιστικές για το είδος των ασφαλιστικών προγραμμάτων που θα εκδώσουν, τις καλύψεις, τα όρια, τις αστικές ευθύνες, ευθύνες προϊόντων.

Θα πρέπει δε σύμφωνα με την αγορά να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τον καταμερισμό ευθυνών, την ιδιοκτησία, ακόμα και ερωτήματα ηθικού περιεχομένου.

Ακόμα αν και έχουν ειπωθεί πολλά ο κίνδυνος δεν μπορεί να εκτιμηθεί ούτε και να διαμορφωθούν προϊόντα για την επόμενη ημέρα.