AUTOin

Στη μάχη κατά του πόνου της σπονδυλικής στήλης μπαίνει το Ford Focus με ειδικά καθίσματα


Ο πόνος της πλάτης είναι παγκοσμίως η μεγαλύτερη αιτία αναπηρίας και επηρεάζει τους μισούς Ευρωπαίους σε κάποια φάση της ζωής τους, καθιστώντας το ταξίδι με το αυτοκίνητο δυσάρεστη εμπειρία. Ανταποκρινόμενη στο πρόβλημα αυτό, η Ford προσφέρει το Focus με καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση 18 κατευθύνσεων για μέγιστη στήριξη και ανακούφιση.

Τα καθίσματα αυτά απέσπασαν τη σφραγίδα έγκρισης του οργανισμού υγείας της σπονδυλικής στήλης Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR). Για να πιστοποιηθεί με τη σφραγίδα έγκρισης, το κάθισμα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται στη θέση του επιβάτη, αντί ο επιβάτης να προσαρμόζει τη θέση του στο κάθισμα.

Να σημειώσουμε ότι κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι οδηγούν τα οχήματά τους για περίπου μία ώρα κάθε μέρα, χωρίς να περιλαμβάνεται ο χρόνος που είναι μποτιλιαρισμένοι στην κυκλοφορία ή ψάχνουν χώρο στάθμευσης. Μία βρετανική έρευνα έδειξε ότι το 75% των οδηγών υποφέρει από πόνους στην πλάτη εξ αιτίας της κακής στάσης του σώματος, κάτι που μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο του αυχένα, μυϊκή κόπωση και κακή κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κουράζεται πιο γρήγορα.

Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν το κάθισμα του νέου Focus με σκοπό να λάβει τη σφραγίδα έγκρισης του AGR στο πλαίσιο μιας ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας. Επιπλέον, θέλησαν να ικανοποιήσουν την επιθυμία των αγοραστών Focus για μεγαλύτερη υποστήριξη των ποδιών και της οσφυϊκής χώρας. Η ρύθμιση 18 κατευθύνσεων του καθίσματος του Focus περιλαμβάνει ρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με το ύψος, το μήκος και την κλίση, πέραν της υποστήριξης πλάτης, του αυχένα και του μηρού. Η οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά από ένα διακόπτη στο πλάι του καθίσματος.

Για την προσθήκη της οσφυϊκής υποστήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων, της ρύθμισης προσκέφαλου τεσσάρων κατευθύνσεων και της επέκτασης υποστήριξης των ποδιών που δεν προσέφερε η προηγούμενη γενιά Focus, οι ειδικοί καθισμάτων της Ford πραγματοποίησαν δοκιμές με άνδρες και γυναίκες οδηγούς διαφορετικού ύψους, βάρους και σωματότυπου προκειμένου να πετύχουν τη βέλτιστη σχεδίαση.

Τα τεστ αντοχής περιελάμβαναν 150.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες και με τη χρήση του ρομποτικού προσομοιωτή.

Παράλληλα το Focus διαθέτει τεχνολογία ανίχνευσης λακκουβών, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 5 εκατοστά μεγαλύτερη απόσταση γονάτων και 6 εκατοστά περισσότερο χώρο για τους ώμους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Focus.

Διαβαστε επισης