Μπορεί να υπήρξε αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η επιβολή φόρων τον Ιούλιο, η ελληνική οικονομία συνεχίζει με αρνητικό πληθωρισμό 0,9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Αυγούστου, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2015 προκύπτει μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 1,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2016, παρουσίασε πτώση 0,3%, έναντι υποχώρησης 0,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους
Με τα παραπάνω δεδομένα ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2015 – Αυγούστου 2016 σε σύγκριση προς το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο παρουσίασε υποχώρηση 0,9%, έναντι μείωσης 2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Ανάλυση µεταβολών ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή µηνός Αυγούστου 2016
I.Σύγκριση Αυγούστου 2016 µε Ιούλιο 2016
Ηµείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,3% τον µήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Ιουλίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 6,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στις οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 1,5% της οµάδας «Υγεία», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα φάρµακα.
δ) Κατά 0,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, κρέατα γενικά και στα γαλακτοκοµικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα νωπά λαχανικά.
β) Κατά 0,1% της οµάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο φυσικό αέριο.
γ) Κατά 0,4% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας.
2
ΙΙ. Σύγκριση Αυγούστου 2016 µε Αύγουστου 2015
Η µείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,9% τον µήνα Αύγουστο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Αυγούστου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές :
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ψάρια γενικά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά.
β) Κατά 1,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,2% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.
δ) Κατά 3,3% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.
ε) Κατά 1,1% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
στ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
ζ) Κατά 0,6% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία- κοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχηµάτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα προσωπικά είδη.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,8% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά(µη σερβιριζόµενα) και στον καπνό.
β) Κατά 2,1% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις µεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή µη και στις οικιακές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,3% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
δ) Κατά 0,7% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
ε) Κατά 1,5% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.