Έχοντας την υποδομή του Facebook Payments και την δυνατότητα να εισαγάγει κανείς τα στοιχεία της κάρτας του, το Instagram έχει ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία πληρωμών για αγορές προϊόντων συνεργατών – εμπόρων χωρίς να χρειαστεί οι χρήστες να φύγουν από την εφαρμογή.
Με αυτή τη κίνηση το Instagram έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα τεράστιο e-shop μιας και ήδη είναι κατακλυσμένο από χιλιάδες προϊόντα και υπηρεσίες χρηστών αλλά και εταιρειών.
Η πιλοτική υλοποίηση γίνεται σε υπηρεσίες κράτησης θέσεων για εστιατόρια, όπως για παράδειγμα η RESY, αλλά και σε επιλεγμένα σαλόνια ομορφιάς. Σύμφωνα με το startupper.gr, μέχρι σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο στο Instagram γίνεται μέσω των Shoppable Tags και συνεργασιών με μεγάλους παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως το Big Commerce και το Shopify. Είναι άγνωστο ακόμα αν θα προσφερθούν υπηρεσίες μεταφοράς χρημάτων P2P, όπως συμβαίνει στον Messenger στις Η.Π.Α..
Κατά τα λοιπά, είναι γεγονός πως πληθαίνουν οι γνωστοί "κολοσσοί" που επιδιώκουν να κερδίσουν μέρος της πίτας που σχετίζεται με το ηλεκτρονική εμπόριο και τις συναλλαγές εκτός τραπεζών. Η συνεχής ανάπτυξη σε κρίσιμους τομείς όπως το fintech, το blockchain κλπ αλλάζουν σιγά σιγά τα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο.