Σε διεθνή funds και εξειδικευμένους επενδυτικούς οίκους θα περιέλθει πιθανότατα η διαχείριση-εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, μετά τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης το 2024. "Εκτός νυμφώνος" κινδυνεύουν να μείνουν οι δύο ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ και Αβαξ) που συμμετέχουν τώρα στην εκμετάλλευση της μεγάλης οδικής αρτηρίας, εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα-κέρδη. Εξίσου δύσκολο είναι να εξασφαλίσουν συμμετοχή και οι άλλες μεγάλες ρταιρείες του κλάδου που έχουν δείξει ενδιαφέρον.
Οι όροι του διαγωνισμού και το αντικείμενο της νέας σύμβαση περιορίζουν τις δυνατότητες συμμετοχής κατασκευαστικών επιχειρήσεων, καθώς δεν περιλαμβάνουν κατασκευαστικό έργο. Ο διαγωνισμός γίνεται μόνο για την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου και δεν αφορά τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του προς Εθνική Οδό μέσω της Λεωφόρου Κύμης και προς Ραφήνα, Λαύριο και Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Ετσι περιορίζονται το επιχειρηματικό αντικείμενο και το επενδυτικό ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές, ενώ η σύμβαση γίνεται ελκυστικότερη και πιό ¨ξεκάθαρη" για επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού τομέα.
Για να μη μείνουν εκτός οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, θα συμπράξουν πιθανότατα με διεθνή επενδυτικά σχήματα και με κατασκευαστικούς ομίλους που έχουν εμπειρία στην εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων.
Επισημαίνεται ότι μεγαλύτερος μέτοχος στην εταιρεία "Αττική Οδός ΑΕ" είναι τώρα ο όμιλος Ελλάκτωρ, ο οποίος μέσω της θυγατρικής "Άκτωρ Παραχωρήσεις, κατέχει 65,75%. Δεύτερος βασικός μέτοχος ο όμιλος Αβαξ, που κατέχει απ' ευθείας 24,19% και μέσω της θυγατρικής ΕΤΕΘ 10,02%. Με μόλις 0,04% συμμετέχει η γαλλική Egis Projects.
Στον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, που θα ανεβάσει στα ύψη το προσφερόμενο τίμημα-οικονομικό αντάλλαγμα για το Δημόσιο. Στο ΤΑΙΠΕΔ που "τρέχει" τον διαγωνισμό, αισιοδοξούν ότι η τελική προσφορά του πλειοδότη, θα υπερβεί τα 2,5 δισ. ευρώ, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που δημιούργησε η αποκρατικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ.
Η θετική έκβαση του διαγωνισμού θα έχει βέβαια επίδραση στη διαμόρφωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού κλίματος, αλλά και στην πορεία των μετοχών εταιρειών που συμμετέχουν τώρα στο σχήμα εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού