Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αναθεώρησε και πλέον μπορούν να σταλούν ταχυδρομικά οι προσωποποιημένες κάρτες, μέσω ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης.
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε πως: «Μετά την ταλαιπωρία των πολιτών, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αναθεώρησε την άποψή της και θέλω να ευχαριστήσω γι' αυτό τον πρόεδρό της και τέως πρόεδρο του ΣτΕ, κ. Μενουδάκο», συμπληρώνοντας ότι «επομένως, επιτέλους, μπορούμε να στείλουμε ταχυδρομικά τις προσωποποιημένες κάρτες, μέσω ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης και των απαιτούμενων στοιχείων».
Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να δώσει το πράσινο φως για τη διαδικτυακή έκδοση προσωποποιημένων καρτών τους ΟΑΣΑ, η οποία προήλθε κατόπιν πρόσφατων σχετικών διαβουλεύσεων και συναντήσεων μεταξύ της Αρχής, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του ΟΑΣΑ και του αναδόχου του έργου, προκάλεσε ικανοποίηση, τόσο στο υπουργείο Μεταφορών, όσο και στον ΟΑΣΑ, αφού παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας, χωρίς τη φυσική παρουσία του κατόχου στα εκδοτήρια.
Μέχρι και χθες, ο ΟΑΣΑ είχε εκδώσει 351.064 προσωποποιημένες κάρτες, αριθμός ο οποίος κρίνεται αρκετά ικανοποιητικός, δεδομένου ότι, κατά μέσο όρο, οι κάτοχοι μηνιαίων χάρτινων καρτών κυμαίνονταν στις 250.000.
Η έγκριση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σημαίνει ότι όσοι δικαιούχοι δεν έχουν προμηθευτεί την κάρτα τους, όπως οι άνεργοι, τα ΑμΕΑ και οι Ένστολοι θα μπορούν να κάνουν, οσονούπω, τη σχετική αίτηση στο διαδίκτυο (www.athena.card) και η κάρτα τους θα αποστέλλεται ταχυδρομικά στο σημείο επιλογής τους.
Υπενθυμίζεται ότι οι ανωτέρω πληθυσμιακές ομάδες μετακινούνται κανονικά σήμερα, με την επίδειξη των σχετικών δικαιολογητικών.
Το σταδιακό κλείσιμο των πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό αναμένεται έως τα τέλη του έτους. Έως σήμερα έχουν κλείσει οι πύλες σε πέντε σταθμούς και, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το επιβατικό κοινό ανταποκρίνεται με συνέπεια.
Ο Οργανισμός προτρέπει το επιβατικό κοινό στην αγορά προϊόντων με πολλά εισιτήρια, είτε μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ATH.ENA Ticket), είτε μέσω της ηλεκτρονικής κάρτας (ATH.ENA Card), ώστε να επωφεληθεί από τη νέα εκπτωτική πολιτική, εξοικονομώντας χρόνο.
Για παράδειγμα:
-Την αγορά των 10+1 εισιτηρίων, η οποία αντιστοιχεί σε 11 πλήρεις διαδρομές (η κάθε διαδρομή ολοκληρώνεται εντός 90 λεπτών, όπως ίσχυε με το χάρτινο εισιτήριο). Η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,23 ευρώ, αποτελώντας τη φθηνότερη επιλογή.
-Την αγορά του 5πλού εισιτηρίου, η οποία αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές. Η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,30 ευρώ, αποτελώντας τη δεύτερη φθηνότερη επιλογή.
-Την αγορά του 2πλού ενιαίου εισιτηρίου, η οποία αντιστοιχεί σε 2 διαδρομές (μετ’ επιστροφής). Η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,35 ευρώ.
Παράλληλα, για τους μεμονωμένους ή περιστασιακούς χρήστες που χρησιμοποιούν ολόκληρο κόμιστρο, προτείνεται, ακόμη, η προμήθεια ανώνυμης ηλεκτρονικής κάρτας και η φόρτισή της με αποθηκευμένη αξία.
Για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου (άτομα ηλικίας άνω των 65, πολύτεκνοι, νέοι ηλικίας κάτω των 18 ετών, φοιτητές) συστήνεται η προμήθεια προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας και η φόρτισή της, είτε από τα «Αυτόματα Μηχανήματα», είτε από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr).
Υπενθυμίζεται ότι, τόσο τα ηλεκτρονικά εισιτήρια (ATH.ENA Ticket), όσο και οι ηλεκτρονικές κάρτες (ATH.ENA Card) είναι επαναφορτιζόμενα, οπότε οι επιβάτες καλούνται να τα επαναχρησιμοποιούν και να μην τα πετούν.