«Νομοθετική καινοτόμο δράση, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει άλλο θεσμικό πλαίσιο, σε καμία χώρα της Ευρώπης» χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης στην τοποθέτηση του στην πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις».
Ο υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία και στη σπουδαιότητα του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας την πολύμηνη διαβούλευση που είχε με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ ενημέρωσε τα κόμματα πως υπάρχει συμφωνία με τους υπουργούς Μεταφορών των βαλκανικών χωρών, μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο, να μεταφραστεί με πρωτοβουλία της χώρας μας, στα βουλγαρικά, στα ρουμανικά, στα σερβικά, επειδή δεν έχει κυρωθεί για ακόμη η συμφωνία με την πΓΔΜ, στη γλώσσα της πΓΔΜ και στα αλβανικά, προκειμένου να υιοθετηθεί το ίδιο θεσμικό πλαίσιο από τις υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής και να έχουμε ένα βαλκανικό δίκτυο υδατοδρομίων. Επισήμανε την πρόβλεψη υδατοδρομίων και τη σπουδαιότητα δημιουργίας τους όχι μόνο στη νησιωτική Ελλάδα αλλά και στις λίμνες, που αποτέλεσε αίτημα της Βορείου Ελλάδας, των Ιωαννίνων κλπ.
Ξεκαθάρισε πως «αυτό το οποίο επιχειρούμε και το λέω ευθαρσώς, είναι να μην υπάρχει στήσιμο του ποιοι θα κάνουν υδατοδρόμια, να υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες ίδιες, με ίδιους όρους για όλους που θέλουν να κάνουν υδατοδρόμια» καθώς και να υπάρχει εθνικός σχεδιασμός για τη χωροθέτηση των υδατοδρομίων και να γίνει διαφανέστατη η διαγωνιστική διαδικασία, λέγοντας χαρακτηριστικά «να υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες με ίδιους όρους για όλους που θέλουν να κάνουν υδατοδρόμια». Μάλιστα, ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο, όπως είπε, «όχι μόνο δεν προωθούσε τις άδειες των υδατοδρομίων, αλλά πριμοδοτούσε όσους ήθελαν να κάνουν εμπόριο αδειών υδατοδρομίων και όχι να κάνουν υδατοδρόμια». Και πρόσθεσε «Το λέω γιατί υπάρχουν 27 άδειες που έχουν κατατεθεί και είναι σε εκκρεμότητα, οι τρεις από αυτές έχουν εκδοθεί, δεν έχουν γίνει διαγωνιστικές διαδικασίες και θέλω να είμαστε πολύ προσεκτικοί σ' αυτό. Μάλιστα σ' ένα υδατοδρόμιο που έχει δοθεί άδεια, έχει γίνει και εταιρεία που ιδιώτης έχει το 51% και το 49% το Λιμενικό Ταμείο, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία. Πώς γίνεται αυτό; Έχουν ενοικιαστεί χώροι έναντι τιμημάτων 2.000 ευρώ ή 750 ευρώ τον χρόνο ή έχουν δοθεί σε ΙΚΕ, που είναι οι ίδιες εταιρείες, που καταθέτουν τους φακέλους, για να γίνει η αδειοδότηση;» αναρωτήθηκε ο υπουργός.
Σημειώνεται ότι, η επεξεργασία του νομοσχεδίου συνεχίζεται αύριο στην Επιτροπή.