«Το πάρτι του παλαιοκομματισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μέσω του ΟΑΣΘ, έλαβε τέλος» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο υπουργός σημειώνει: Καλούμε τη ΝΔ, αντί να βγάζει ανακοινώσεις για τη σύσκεψη που πραγματοποίησαν στελέχη της με τη Διοίκηση του ΟΑΣΘ, να αναλάβει τις ευθύνες της και να απολογηθεί στον ελληνικό λαό και στον λαό της Θεσσαλονίκης. Και προσθέτει:
«-Στήσατε επί 60 χρόνια, από το 1957, έναν Οργανισμό με διασφαλισμένο κέρδος, με υπερβολικά κόστη, με δισεκατομμύρια επιδοτήσεων, χωρίς έλεγχο, με ικανοποίηση πρόσθετων αποζημιώσεων μέσω διαιτησιών (που τόσα χρόνια δεν έχει δικαιωθεί το ελληνικό δημόσιο ούτε μια φορά), χωρίς τη στήριξη των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου, με έωλες συμβάσεις, χωρίς εποπτεία και επιτήρηση και με αστικές συγκοινωνίες που αποτελούν ντροπή και για την πόλη και για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και για τη χώρα.
-Αλλάζατε επί δεκαετίες τις συμβάσεις, για να τροφοδοτείτε συνεχώς με νέα δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού και νέα ασύλληπτα προνόμια τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, επεκτείνοντας διαρκώς μονοπωλιακά το έργο του και την απόλυτη επιβολή του στη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Επί κυβέρνησης Σαμαρά, λίγο πριν ο λαός σας απομακρύνει από την Κυβέρνηση, φροντίσατε με απλή υπουργική απόφαση να χαρίσατε νέο «δωράκι» πολλών εκατομμυρίων ευρώ, επιβάλλοντας νέες προς τα πάνω αναθεωρήσεις τιμών και επιδοτήσεων υπέρ του ΟΑΣΘ. Την ίδια ώρα ισοπεδώνατε τους μισθούς, τις συντάξεις και ολόκληρη την οικονομία και την κοινωνία της χώρας.
Νωρίτερα το 2008, αναθεωρήσατε τη λεόντεια εις βάρος του ελληνικού δημοσίου σύμβαση του ΟΑΣΘ, που έληγε τέλη 2009, θέτοντας ως νέα ημερομηνία λήξης της δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και των επεκτάσεων του.
Το πράξατε ενσυνείδητα παρανόμως, σε πλήρη αντίθεση με την κοινοτική νομοθεσία, προκειμένου να διασφαλίσετε σε κάποιους λίγους προνομιούχους εξασφαλισμένα κέρδη, εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου:
-Θέσατε ημερομηνία λήξης της σύμβασης του ΟΑΣΘ, όχι μια συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και των επεκτάσεων του, χωρίς να καθορίζονται ποιές επεκτάσεις, ενώ επί πέντε χρόνια είχατε σταματήσει το έργο και το καθηλώσατε υπό το βάρος υπέρογκων εργολαβικών διεκδικήσεων, προφανώς, για να μην τελειώσει ποτέ ούτε το έργο ούτε η σύμβαση του ΟΑΣΘ? έργο που η Κυβέρνηση μας έβγαλε από το αδιέξοδο και γίνεται πλέον πραγματικότητα, με πλήρη ανάπτυξη των εργασιών σε όλα τα μέτωπα και με απόλυτη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος? έργο, που θα βγάλει τη Θεσσαλονίκη από την τριτοκοσμική ομηρεία των εκλεκτών του πελατειακού σας συστήματος και θα την οδηγήσει στην εποχή των νέων, σύγχρονων, ποιοτικών συγκοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών της νέας εποχής.
-Διατηρήσατε μια ιδιότυπη νομική μορφή του ΟΑΣΘ και διατηρήσατε ακόμη και στην τελευταία αναθεώρηση σας το 2008 ένα ειδικό καθεστώς διαιτησιών, για να πληρώνει πάντα το δημόσιο τις πρόσθετες απαιτήσεις των εδώ και 60 χρόνων εκλεκτών σας. Μπορείτε να μας αιτιολογήσετε γιατί διατηρήσατε ένα καθεστώς διαιτησιών που από το 1957 ως σήμερα δεν έχει δικαιώσει μία φορά το ελληνικό δημόσιο;
-Δώσατε παράταση λειτουργίας σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ που έπρεπε να έχουν αποσυρθεί και "ξεχάσατε" να ελέγξετε ποιό μέρος της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ έχει αποσβεστεί και έπρεπε από το 2010 να περάσει στην ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου. Μήπως έχετε να μας δώσετε απαντήσεις για αυτές τις σκανδαλώδεις παραλήψεις σας; Μήπως οφείλετε να δώσετε εξηγήσεις στον λαό της Θεσσαλονίκης για τα πεπραγμένα σας και για τα μη πεπραγμένα σας;
Αυτές τις συγκοινωνίες που έστησε και συντήρησε επί 60 χρόνια ο παλαιοκομματισμός και η ΝΔ, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα σε μόνιμο οικονομικό και πολιτικό αλισβερίσι μαζί τους, σας τις χαρίζουμε. Να τις χαίρεστε. Είναι η δική σας πρόταση και ο δικός σας σχεδιασμός. Είναι οι "μεταρρυθμίσεις" σας, που γνωρίζει καλά και έχει υποστεί στην πλάτη, στην τσέπη, στην ίδια τη ζωή του ο ελληνικός λαός.
Είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να ακολουθήσουμε το παράδειγμα σας και τον σχεδιασμό σας. Είναι βέβαιο ότι τα οικονομικά και διαχειριστικά αδιέξοδα του ΟΑΣΘ και ο υψηλός δανεισμός του, η κάκιστη ποιότητα του μεταφορικού έργου είναι σύλληψη και σχεδιασμός της ΝΔ. Είναι η λογική των κρατικοδίαιτων ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών, που κοστίζουν στους έλληνες φορολογούμενους πολίτες πέντε φορές περισσότερο από τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας, για πολύ μικρότερο και χειρότερης ποιότητας συγκοινωνιακό έργο.
Είστε οι κύριοι υπεύθυνοι για τη συγκοινωνιακή ταλαιπωρία των πολιτών και του λαού της Θεσσαλονίκης. Η ευθύνη, για την ταλαιπωρία των συμπολιτών μας, ανήκει εξ ολοκλήρου σε όσους από το παλιό πολιτικό σύστημα και τη ΝΔ καλόμαθαν τους ανθρώπους τους στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, να παίρνουν διαρκώς, με σκανδαλώδεις συμβάσεις, χωρίς δομές ελέγχου και κανόνες επιτήρησης, επιδοτήσεις και επιπλέον να τους ικανοποιούνται πρόσθετες επιδοτήσεις από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, θέτοντας σε ομηρία την πόλη και τους πολίτες.
Τα επικοινωνιακά σας ψεύδη και η υποκριτική κοινωνική σας ευαισθησία δείχνει πολιτικό θράσος και προκαλεί γέλιο. Δεν πείθει. Η αλήθεια είναι απλή και γνωστή σε όλους.
-Δεν αρνηθήκαμε ουδέποτε να συναντήσουμε τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ. Σας ενημερώνουμε, αν και το ξέρετε, ότι την Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016, γίνεται τριμερής συνάντηση του αρμοδίου Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τη Διοίκηση ΟΑΣΘ και τη Διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ.
-Ξεκαθαρίζουμε, για μία ακόμη φορά, ότι είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων τους από τον ΟΑΣΘ.
-Δεν υπάρχει, όμως, περίπτωση να συμμετέχουμε στο σχεδιασμό της Διοίκησης του ΟΑΣΘ, εκπροσώπων εργαζομένων-μετόχων σε αγαστή συνεργασία με τη Διοίκηση του ΟΑΣΘ και, όπως αποδεικνύεται της ΝΔ και των συνεργατών της, για να χαρίσουμε πρόσθετα χρήματα του ελληνικού λαού. Τέλος! Δεν πρόκειται να δοθούν νέα "δωράκια" στον ΟΑΣΘ από τα 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ, που έχουν ήδη καταβληθεί από τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες στον ΟΑΣΘ, από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016».