Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, έφτασε σήμερα ο μετροπόντικας «Φρίξος» στον σταθμό «Καλαμαριά», ο οποίος επισήμανε πως το κόστος κατασκευής των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, υπολογίζεται στο ποσό του 1 με 1,3 δισ. ευρώ, μαζί με την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που θα αφορά σε υπέργειο Project.
Παρά τη δίωρη καθυστέρηση έλευσης του «Φρίξου» στο σταθμό, λόγω των καιρικών συνθηκών που είχε ως αποτέλεσμα να πέσει κολόνα της ΔΕΗ που τροφοδοτεί με ρεύμα την περιοχή, ο μετροπόντικας, λίγο πριν τις 14.30, κατέληξε στο σταθμό.
Όπως σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, με την άφιξη του «Φρίξου» έχει επιτευχθεί η διάνοιξη του 60% των δίδυμων σηράγγων της επέκτασης προς την Καλαμαριά, που αναμένεται να δοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2021. Για την επέκταση του μετρό μάλιστα προς Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι εντός του καλοκαιριού, νωρίτερα έναντι του αρχικού σχεδιασμού για τον Σεπτέμβριο, θα είναι ολοκληρωμένες οι δίδυμες σήραγγες.
Σε ό,τι αφορά τη βασική γραμμή, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι τον Νοέμβριο του 2020 το έργο θα δοθεί στους πολίτες και υπενθύμισε ότι το 2019 η βασική γραμμή (έως το Συντριβάνι) και η επέκταση προς Καλαμαριά θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία.
«Μέχρι τότε ο ΟΑΣΘ θα έχει μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα που παρέλαβε από την προηγούμενη διοίκηση, θα έχει εκσυγχρονίσει το στόλο του και το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα έχει ττις αστικές συγκοινωνίες που όφειλε να έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια», υπογράμμισε.
Λέγοντας, πάντως, ότι το μετρό Θεσσαλονίκης από «ανέκδοτο, επιτέλους ολοκληρώνεται», ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «και για να μην διαψεύσουμε τον βουλευτή των ΑΝΕΛ, Κώστα Ζουράρι, ξεκινάμε και τις επεκτάσεις προς τη δυτική πλευρά της πόλης». Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι οι πρόδρομες εργασίες, για τους σταθμούς της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ξεκινούν στο πρώτο εξάμηνο φέτος, ενώ ταυτόχρονα, όπως έκανε γνωστό η «Αττικό Μετρό», θα προχωρήσει τις μελέτες και για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί εάν οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής, βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου, ή εάν θα ωριμάσουν τα έργα μελετητικά και μετά θα γίνει δημοπράτηση, ή, ακόμα, αν θα κατασκευαστούν με ΣΔΙΤ.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι τα προαναφερόμενα έργα, θα «τρέξουν» με τις απαραίτητες κυκλοφοριακές μελέτες για τη φάση της κατασκευής, «έτσι ώστε να μην καταγραφεί η ταλαιπωρία που σημειώθηκε με την υλοποίηση της βασικής γραμμής», όπως επισήμανε.
Εξάλλου, σε ερώτηση για το πότε εκτιμά να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ολοκληρωμένο δίκτυο μετρό, ο κ. Σπίτζης χαμογελώντας σημείωσε ότι «αυτό να το ρωτήσετε αυτούς που έκαναν τις συμβάσεις και προέβλεπαν ότι η σύμβαση του παλαιού ΟΑΣΘ θα ισχύει μέχρι και δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων του μετρό» και πρόσθεσε: «στόχος μας είναι ένα πιο εκτεταμένο και βιώσιμο μέσο σταθερής τροχιάς για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης». Καταλήγοντας, χαρακτήρισε «λάθος» τη μη ένταξη, στο βασικό σχεδιασμό υλοποίησης του μετρό στην πόλη και στις Δυτικές συνοικίες Θεσσαλονίκης. «Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σε σχέση με τις Δυτικές συνοικίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τις ξεχνούσαν. Εμείς δεν είμαστε σε αυτήν την λογική», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
ΑΠΕ-ΜΠΕ