TECHin

Social media: Μεγαλύτερη απήχηση έχει το περιεχόμενο χρηστών, απ' ότι των brands


Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες θεωρούν πιο αξιόπιστο περισσότεροι από τους μισούς χρήστες των social media, σε σχέση με τις εικόνες των brands, όπως καταδεικνύει νέα έρευνα.

Σύμφωνα με την έρευνα της Olapic, το 44% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ακολουθεί influencers, συμπεριλαμβανομένης της πλειοψηφίας των ερωτηθέντων από τις ΗΠΑ. Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες έχουν αναφέρει ή προσθέσει σε ετικέτες brands στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
   
"Οι συστάσεις από φίλους και συνομήλικους είναι πιο ρεαλιστικές και αυθεντικές από τις εικόνες που παράγονται από τα brands" δήλωσε ο Μπρετ Ζούκερ, επικεφαλής μάρκετινγκ στη Monotype, μητρική εταιρεία της Olapic στο luxury daily.
   
"Οι καταναλωτές θα μοιραστούν τα πραγματικά αφιλτράριστα συναισθήματά τους σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες που τους αρέσουν - και δεν τους αρέσουν - έτσι ώστε το περιεχόμενό τους να είναι πιο αξιόπιστο για άλλους καταναλωτές" διευκρίνισε.
   
Τα πορίσματα της Olapic βασίζονται σε έρευνα με δείγμα 5.000 χρήστες παγκόσμιων social media, συγκεκριμένα 1.000 χρήστες σε κάθε μία από πέντε χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Γαλλία και Γερμανία).
   
Σχεδόν όλοι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό 95%, έχουν αλληλεπιδράσει με τις εικόνες που παράγονται από καταναλωτές. Περισσότεροι από έξι στους 10 βλέπουν δημιουργημένο από χρήστη περιεχόμενο αρκετές φορές την εβδομάδα.
   
Το Facebook είναι το κορυφαίο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για παραγόμενο από χρήστη περιεχόμενο και ακολουθεί το Instagram. Το Instagram προτιμάται για θέματα μόδας και ομορφιάς και το Facebook για ταξιδιωτικές πληροφορίες.
   
Οι νεότερης ηλικίας ερωτηθέντες προτιμούν σθεναρά το Instagram, ενώ περισσότεροι από τους μισούς μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες προτιμούν το Facebook. Η κρίσιμη ομάδα των χρηστών, 24 - 34 ετών είναι μοιρασμένη, με το 41% να αναφέρει το Facebook ως πρώτη επιλογή και το 37% να επιλέγει το Instagram.
   
Παρόλο που το 44% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης ακολουθούν influencers, οι συγκεκριμένες προσωπικότητες έχουν μεγαλύτερη επίδραση στους νεότερους καταναλωτές.
   
Το 64% της ηλικιακής ομάδας 16 έως 22 ετών ακολουθεί influencers των social media, όπως επίσης το 53% της ηλικιακής ομάδας 23-34 ετών. Οι ερωτηθέντες από τις ΗΠΑ είναι πιο πιθανό να ακολουθούν social media influencers, ενώ οι Γερμανοί είναι λιγότερο πιθανό να τους ακολουθούν με τα αντίστοιχα ποσοστά να είναι 53% και 36%.
   
Περίπου ένας στους τρεις χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ακολουθούν influencers έχουν ανακαλύψει νέες μάρκες μέσω των δημοσιεύσεών τους.
   
Το 52%, των ερωτηθέντων έχει αναφέρει ένα εμπορικό σήμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί από αυτούς τους χρήστες υποκινούνται από την καλή άποψη, παρά την απογοήτευση για ένα brand.

Το 39% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε ότι η εκτίμηση για ένα προϊόν θα τους ενθάρρυνε να δημοσιεύσουν μια εικόνα που παραπέμπει σε μια μάρκα, ενώ το 37% δείχνει ότι απολαμβάνει ένα προϊόν με την ανάρτηση εικόνας και την επισήμανση της μάρκας. Το 25% των χρηστών ανέφερε επίσης ένα εμπορικό σήμα με την ελπίδα ότι οι εικόνες του θα κοινοποιηθούν.
   
"Τις πρώτες μέρες των αξιολογήσεων και των κριτικών, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών συνδεόταν με ένα εμπορικό σήμα μόνο επειδή είχε αρνητική εμπειρία" δήλωσε ο κ. Ζούκερ. "Τώρα, με έναν πιο οπτικό τρόπο σύνδεσης και ανταλλαγής εμπειριών, οι καταναλωτές αναζητούν δυναμικά τρόπους για να δημιουργήσουν μια πιο προσωπική σύνδεση και να κοινοποιήσουν την προτίμησή τους σε ένα brand. Θέλουν να είναι μέρος της ιστορίας και της εξέλιξης ενός brand" ανέφερε.
   
Παρ' όλο που οι influencers και οι συνομήλικοι μπορεί να θεωρούνται αξιόπιστοι και αμερόληπτοι, οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανακαλύπτουν προϊόντα μέσω των social media των brands. Για παράδειγμα, το 48% των χρηστών πραγματοποίησε αγορά αφού παρακολούθησε βίντεο μιας μάρκας.
   
Τα brands πολυτελείας χρησιμοποιούν συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιεχόμενο παραγόμενο από χρήστες σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της αυθεντικότητας και αύξησης της εμπλοκής του κοινού.
   
Η σελίδα @WeLoveCoco του οίκου Chanel αναπαράγει περιεχόμενο από το hashtag #WeLoveCoco στο Instagram. Ο σύνδεσμος του προφίλ ανακατευθύνει τους χρήστες στην αμερικανική σελίδα με προϊόντα μακιγιάζ και προβάλλει εκείνα με τις καλύτερες πωλήσεις στην κορυφή.
   
Ο Dior έχει επίσης μια σελίδα για περιεχόμενο καταναλωτών, @DiorBeautyLovers.

"Τα εμπορικά σήματα θα πρέπει να αξιοποιήσουν ένα συνδυασμό περιεχομένου καταναλωτών, brand και influencers στη στρατηγική μάρκετινγκ» είπε ο κ. Ζούκερ.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα