«Η Ελλάδα έχει καταφέρει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, προσελκύοντας εταιρείες κολοσσούς, όπως είναι η Microsoft, η Volkswagen, η Pfizer, η Next e. Go, να δημιουργήσει την εικόνα προς τα έξω ότι μπορούμε πλέον να αναπτυχθούμε και σε άλλους τομείς, πέρα του τουρισμού» τόνισε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών Γιάννης Σμυρλής.
Ειδικότερα, ενημέρωσε πως μέσα στο 2020 ολοκληρώθηκαν 14 στρατηγικές επενδύσεις, οι λεγόμενες fast track, οι οποίες ανέρχονται πάνω από 2,8 δισ. ευρώ και ανακοίνωσε πως στην Enterprise Greece βρίσκονται 20 φάκελοι υπό αξιολόγηση, αξίας άνω των 7 δισ. ευρώ. Αυτό συμβαίνει, όπως ανέφερε, διότι οι αγορές καταλαβαίνουν ότι οι επενδυτές καταλαβαίνουν ότι η Ελλάδα είναι πλέον φιλόξενη για τους επενδυτές.
Ο γενικός γραμματέας προσέθεσε πως δεν είναι μόνο οι στρατηγικές επενδύσεις, αλλά η προσέλκυση γενικά των επενδύσεων. «Στρατηγικές επενδύσεις είναι οι μεγάλες, οι εμβληματικές, οι επενδύσεις που περνάνε fast track. Δεν μιλάμε, όμως, μόνο γι’ αυτές. Έχουμε και τις απλές επενδύσεις, οι οποίες δεν είναι της τάξεως των 200 -300 εκατ. ευρώ, αλλά είναι επενδύσεις πιο μικρές, οι οποίες απευθύνονται σε όλη την Ελλάδα και πλέον γνωρίζουν τον αποδέκτη τους» επεξήγησε.
Περαιτέρω, ανακοίνωσε πως στο κομμάτι των επενδύσεων δημιουργείται στη χώρα μας ένα δίκτυο το οποίο θα μπορούσε πιο εύκολα να οδηγήσει τον επενδυτή μέχρι το τελευταίο βήμα του στην Ελλάδα. «Ετοιμάζουμε ένα πρόγραμμα, σε άμεση συνεργασία με όλες τις Περιφέρειες, με όλους τους δήμους με την ΕΤΑΔ για τα ακίνητα. Ξεκινήσαμε με την ELITOUR (υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας για τον ιατρικό τουρισμό)» ανέφερε και τόνισε πως κατ' αυτόν τον τρόπο, «προχωρούμε και σε πιο εξειδικευμένες επενδύσεις πλέον, ούτως ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι, περνώντας από την Enterprise Greece, να καθοδηγούνται σωστά, αποφεύγοντας 2-3 χρόνια έρευνας για το πώς θα μπορούσαν να προβούν σε μια επένδυση.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγείς, ο κ. Σμυρλής είπε πως κατάφεραν και άντεξαν μέσα στην κρίση της πανδημίας και μάλιστα μέχρι τον Νοέμβριο παρατηρήθηκε πτώση της τάξεως του 1-2% σε σχέση με τον προηγούμενο Νοέμβριο, το οποίο χαρακτήρισε εντυπωσιακό. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφερε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης προκειμένου να βοηθήσει τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων. «Μετασχηματίσαμε πολύ γρήγορα την Enterprise Greece στο κομμάτι των εξαγωγών, το ψηφιοποιήσαμε, δημιουργήσαμε webinars για να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους εταιρείες, όπου συμμετείχαν πάνω από 1.000 έλληνες εξαγωγείς, εκπαιδεύτηκαν οι εξαγωγείς, ώστε να μπορούν να ψηφιοποιήσουν και τις δικές τους επιχειρήσεις, δημιουργήσαμε μια πιλοτική συνεργασία με την ebay, η οποία θα τους επιτρέψει και την είσοδό τους στο e-commerce» ανέφερε συγκεκριμένα. Παράλληλα, επισήμανε πως αυτά τα εργαλεία είναι απαραίτητα και για τη μετά Covid εποχή και σε συνδυασμό με την εξωστρέφεια και με τη συμμετοχή στις μεγάλες εκθέσεις για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, και με το rebranding της χώρας, ένα άλλο μεγάλο prοject της Ελλάδας και σε απόλυτη συνεργασία με την Enterprise Grεece, θα επιτύχουμε το στόχο μας, ο οποίος έγκειται στην αναγνωρισιμότητα του ελληνικού προϊόντος.
Τέλος, υπογράμμισε τη σημασία της ένταξης του Enterprise Greece στο υπουργείο Εξωτερικών, τονίζοντας πως πρόκειται για μια πολύ σημαντική μεταρρύθμιση που ήδη έχει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.