Πολιτική

ΣΕΤΕ: Οι προϋποθέσεις να δουλέψουν στο φουλ οι μηχανές τουρισμού


Ο τουρισμός είναι η μοναδική «μηχανή» που δούλεψε στο φουλ και στήριξε μέσα στην κρίση την ελληνική οικονομία. Οι «μηχανές» του όπως απέδειξε το 15ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ παρουσιάζουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης, αρκεί όλη η τροφοδοσία των να γίνεται να γίνεται συντονισμένα. Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί σύμφωνα με το κεντρικό μήνυμα του Συνεδρίου, του Προέδρου του ΣΕΤΕ Ανδρέα Ανδρεάδη αλλά και όλων των φορέων του κλάδου μόνο μέσα από στοχευμένες συνέργειες, απενοχοποίηση της συνεργασία μεταξύ ιδιωτών και δημοσίου, αναβάθμιση των υποδομών, εκσυγχρονισμό των συστημάτων μεταφορών και επικοινωνιών, επαναλειτουργία του τραπεζικού συστήματος, ολιστική στρατηγική προβολής της χώρας.

της Ελενας Ερμείδου

Ο ελληνικός τουρισμός και οι επιχειρήσεις, είναι ο μοναδικός τομέας της ελληνικής οικονομίας, που αντιστάθηκαν στα τρία μνημόνια που υπέγραψε η Ελλάδα και οδήγησαν την χώρα σε ύφεση, δήλωσε κατά την ομιλία του ο Ανδρέας Ανδρεάδης τονίζοντας ότι ο ΣΕΤΕ, δεν έχει σταματήσει λεπτό να εργάζεται για να διαφυλάξει την ενότητα, τη βιωσιμότητα και την ενδυνάμωση του τομέα.

Ο τουρισμός είναι «έτοιμος να αλλάξει σελίδα», ωστόσο διευκρίνισε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ καθώς και ο Μαργαρίτης Σχοινάς, Επικεφαλής εκπρόσωπος της ΕΕ.υπό την βασική προϋπόθεση ότι το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον δεν θα παρουσιάζει αναταράξεις. Ησσονος σημασία προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού και την μεγαλύτερη συμμετοχή του στο ΑΕΠ είναι η επίτευξη άριστων στοχευμένων συνεργασιών, ήτοι συνεργασία τοπικής αυτοδιοίκηση, κεντρικής κυβέρνησης, χρηματοπιστωτικού τομέα, η επαναφορά των χαμηλών συντελεστών φορολόγησης, η επίσπευση των μεταρρυθμίσεων που έχουν μείνει πίσω. 

Συχνά τόνισε η Ανδρέας Ανδρεάδης ακούγεται ότι ο τουρισμός είναι «η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, όμως χρειάζονται όλες εκείνες οι στρατηγικές που θα συνδέσουν τον τουρισμό με όλους τους τομείς της οικονομίας ώστε η συμβολή του στην ανάπτυξη της οικονομίας να μεγιστοποιηθεί.

Ευθυγραμμισμένοι με αυτή την τακτική μεταξύ των άλλων ο Επικεφαλής εκπρόσωπος της ΕΕ ο οποίος ανέδειξε μεταξύ των άλλων το ρόλο της συναντίληψης κράτους και ιδιωτών την διοικητική επάρκεια, την απουσία γραφειοκρατίας, το σάρωμα των κανονιστικών περιορισμών με στόχο την δημιουργία ενός μητροπολιτικού μοντέλου καθώς και ο Γιάννης  A. Ρέτσος, Πρόεδρος ΠΟΞ.

Ο ρόλος των μεταφορών

Κομβικός είναι ο ρόλος των μεταφορών. Η  ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων υπόσχεται πολλά συμφώνησαν όλοι και μεταξύ αυτών οι  Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος AEGEAN AIRLINES και Γιώργος Βήλος Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Fraport Greece

Ηδη η πρώτη παράδοση αναμένεται στις 17 Ιανουαρίου, παράλληλα ετοιμάζονται να πέσουν υπογραφές νέων εμπορικών συνεργασιών με ήδη υφιστάμενες εταιρείες αλλά και με νέες ξένες. Ο στόχος μέσα από μία επένδυση 400 εκατομμυρίων ευρώ είναι εντός τεσσάρων ετών να δημιουργηθούν νέες ασφαλείς υποδομές αεροδρομίων, ωστόσο αυτό που θα πρέπει να διευκρινιστεί είναι πως από μόνες τους οι εγκαταστάσεις δεν σημαίνουν σε καμία περίπτωση ανάπτυξη.

Τέλος η ολιστική προσέγγιση προβολής της χώρας πολλαπλασιάζει τα οφέλη καθώς αξιοποιεί καλύτερα τα χρήματα και επιτυγχάνει με μεγαλύτερο αποτέλεσμα τον στόχο ανέφεραν οι Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ και Ιωσήφ Πάρσαλης Γενικός Διευθυντής Marketing Greece.
Παρεμβαίνοντας στο σημείο αυτό ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι δεν θα πρέπει να παρερμηνευτούν οι ρόλοι σημεώντας πως στην συνολική ζήτηση το μαρκετινγκ έχει ποσοστό μόνο 10%, η αγορά είναι αυτή δίνει το παλμό και σωστές διασυνδέσεις με τους τομείς της οικονομίας.

Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι τράπεζες σήμερα

Αγκάθι παραμένει το τραπεζικό σύστημα το οποίο ακόμα δεν έχει εξυγιανθεί. Οι αποταμιεύσεις δεν έχουν επιστρέψει, δεν έχει αρθεί ακόμα ο μηχανισμός ελέγχουν κίνησης κεφαλαίων, μέχρι στιγμής τα κόκκινα δάνεια δεν έχουν διαχειριστεί σωστά ενώ, δεν έχει γίνει πλήρη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.