Ήταν πριν από ένα χρόνο, όταν οι ναυτιλιακές εταιρίες που μετέφεραν κάθε λογής εμπορεύματα (από έπιπλα μέχρι ηλεκτρονικά είδη) ανέμεναν μία περίοδο υψηλής ζήτησης. Η… περίοδος αυτή δεν ήρθε ποτέ κι έτσι οι εταιρίες συνεχίζουν να υποφέρουν.
Το θαλάσσιο εμπόριο, που μετριέται βάσει των σιδερένιων κιβωτίων των 20 ποδιών, αναμενόταν από την Clarkson Plc να αυξηθεί κατά 7% στα 182,1 εκατ. κιβώτια. Η τελική αύξηση ήταν κάτω του μισού της αναμενομένης, λόγω της αργής παγκόσμιας ανάπτυξης. Με το στόλο να αυξάνεται, τα κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρίες μειώνονται ακόμη περισσότερο.
Ο Casper Blom, αναλυτής της ABG Sundal Collier Holding ASA, τονίζει με νόημα: «Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να… δούμε φως στον ορίζοντα. Μπήκαμε στο 2016 και το πρόβλημα της υπερπληθώρας πλοίων συνεχίζεται». Ο φετινός Ιανουάριος συνδυάστηκε με το χειρότερο ξεκίνημα για τα κέρδη από κοντέινερ τα τελευταία τρία χρόνια. Τα πλοία επέστρεφαν 5.957 δολάρια ημερησίως κατά μέσο όρο, ενώ ο μέσος όρος για την περίοδο 2010-2014 ήταν στα 7.712 δολάρια.
Όπως αναφέρει το forexpros.gr, μία μείωση στο ρυθμό ανάπτυξης της Ασίας και της Ευρώπης σημαίνει αυτόματα λιγότερες εξαγωγές μεταξύ των δύο ηπείρων, οι οποίες αποτελούν παραδοσιακά τις «κινητήριες δυνάμεις» ζήτησης για τις ναυτιλιακές εταιρίες. Μεγάλες εταιρίες του κλάδου έχουν υποστεί μεγάλη ζημία, με το παράδειγμα της Maersk να είναι χαρακτηριστικό: ανακοίνωση μείωση των κερδών της κατά 84% μέσα στο 2015, καθώς το τμήμα των κοντέινερ «πιέστηκε» από την υπερπληθώρα πλοίων. Μάλιστα, δεν αναμένεται να εγκαταλείψει σύντομα το στόλο σημαντικός αριθμός πλοίων, ενώ η ζήτηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
TECHin
Ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος κινείται ταχύτερα από ποτέ! Πώς αυτό μπορεί να αλλάξει τον κόσμο μας
Ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος, η αόρατη πυξίδα του πλανήτη μας, πάντα κινείται, αλλά πλέον έχει επιταχύνει με τρόπους που προκαλούν αναστάτωση στους επιστήμονες. Από αργός και σταθερό ...