Επιχειρήσεις

Ρότα για αυτόνομα πλοία. Πώς θα ασφαλίζονται;


Η ώρα που θα αυτόνομα πλοία θα πάρουν την ρότα τους πλησιάζει. Τι θα αλλάξει στην θαλάσσια ασφάλιση και στους κινδύνους που γράφει το underwriting;

Το κόστος λειτουργίας της παγκόσμιας ναυτιλίας θα μειωθεί, λένε ειδικοί αναλυτές. Αρκετοί υποστηρίζουν ότι οι ανάγκες για πρόσληψη προσωπικού θα μειωθούν και αυτό σημαίνει μέχρι και 50% πτώση κόστους λειτουργίας. Επίσης θα μειωθούν και οι ανάγκες υποδομών για την υποστήριξη προσωπικού πλοίων που σημαίνει πτώση στο κόστος λειτουργίας από 12% μέχρι 15%.

Ωστόσο, παρά τα οφέλη, οι ασφαλιστές κατά Ζημιών θα πρέπει να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα επανακαθορίζοντας τις πολιτικές τους. Ηδη οι ασφαλιστικές κατά Ζημιών σχεδιάζουν  τις πολιτικές τους σύμφωνα με τις ανάγκες των αυτόνομων οχημάτων και των drones. Τα αυτόνομα πλοία επισημαίνουν ειδικοί αναλυτές για τις ασφάλειες θα μπουν σε λειτουργία γρηγορότερα από ότι αναμένεται, και ο κλάδος θα πρέπει να αρχίσει να προετοιμάζεται ώστε να αντιμετωπίσει την νέα πραγματικότητα.

Ο κίνδυνος των αυτόνομων πλοίων θα πρέπει να αξιολογηθεί και να καθοριστεί υπολογίζοντας τα δεδομένα των κατασκευαστών, τα διαφορετικά σκαριά πλοίων, ότι αυτά τα πλοία θα πλέουν σε διαφορετικά νερά, με τις καιρικές συνθήκες να ποικίλλουν.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πως ναι μεν η τεχνολογία που θα υιοθετηθεί θα είναι πιο αξιόπιστη από την σημερινή, το ύψος των ασφαλίστρων, ωστόσο, αρχικά δεν θα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Το αντίθετο.
Και φυσικά αρχικά τα πλοία αυτά θα μπουν στην κυκλοφορία για εμπορικούς σκοπούς, αργότερα και ταξίδια αναψυχής.

Ελενα Ερμείδου