Σε αυτεπάγγελτη έρευνα για τις ακινητοποιήσεις των δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain A.E προκειμένου να διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα προβαίνει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Συγκεκριμένα, μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών εξαιτίας της ακινητοποίησης δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain A.E και συνακόλουθα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με ανακοίνωσή της γνωστοποιεί την άμεση έναρξη διεξαγωγής αυτεπάγγελτης έρευνας, κατά την οποία θα διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα.
Η διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας θα κινηθεί σε δύο επίπεδα.
Πρώτον: Στη διερεύνηση πιθανολογούμενων παραβάσεων της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης και του Διαχειριστή Υποδομής σε ζητήματα ασφάλειας.
Δεύτερον: Στα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών.
Τα δικαιώματα των επιβατών
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1371/07 οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν τα παρακάτω.
'Αρθρο 8 Ταξιδιωτικές πληροφορίες: Η εταιρεία οφείλει να παράσχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έκτακτο συμβάν το οποίο είναι δυνατόν να διακόψει ή να καθυστερήσει την υπηρεσία μεταφοράς στην οποία είναι υπόχρεη έναντι του εκάστοτε επιβάτη.
'Αρθρο 16 Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση: Εφόσον η καθυστέρηση άφιξης στον τελικό προορισμό υπερβεί τα 60 λεπτά, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα :
*Επιστροφής του κομίστρου στο ακέραιο για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν.
*Συνέχισης του ταξιδιού ή επαναδρομολόγησης, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, προς τον τελικό προορισμό και με την πρώτη ευκαιρία ή σε ύστερη ημερομηνία κατά την προαίρεση του επιβάτη,
'Αρθρο 17 Αποζημίωση κομίστρου: ο επιβάτης μπορεί να αιτηθεί αποζημίωσης για καθυστερήσεις .
Ειδικότερα:
25 % του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών
50 % του κομίστρου για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω
'Αρθρο 18 Συνδρομή: Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες πρέπει να είναι ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση, όπως επίσης να γνωστοποιείται από τη Σιδηροδρομική επιχείρηση, τόσο η εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης όσο και η εκτιμώμενη ώρα άφιξης.
Επίσης, στην περίπτωση καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, η εκάστοτε Εταιρεία οφείλει να προσφέρει δωρεάν:
*Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής
*Ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος
*Εφόσον η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, η σιδηροδρομική επιχείρηση, φροντίζει για την
*έγκαιρη και ασφαλή μεταφορά των επιβατών από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό
*Οφείλει να λάβει μέριμνα και να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όπως και τα πρόσωπα που τους συνοδεύουν.