Χρηστικά

Ψηφιακή υπογραφή: Πώς θα την αποκτήσετε εξ αποστάσεως


Διαθέσιμη για όλους είναι πλέον η υπηρεσία εξ αποστάσεως ταυτοποίησης από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ), για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής, προκειμένου να διευκολύνονται στις συναλλαγές τους

Για την έκδοση  του πιστοποιητικού ηλεκτρονικής υπογραφής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κλείσουν ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίηση τους. Έως τώρα η ταυτοποίηση του γινόταν αποκλειστικά με φυσική μετάβαση σε ΚΕΠ.

Η υπηρεσία της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης δίνει σε όλους τους πολίτες, ιδιώτες και επαγγελματίες, τη δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής υπογραφής ανεξαρτήτως τόπου διανομής στην ελληνική επικράτεια ή στο εξωτερικό, ή ικανότητας μετάβασης με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ.
Η διαδικασία είναι η ακόλουθη:

– Ο ενδιαφερόμενος εκδίδει ειδική Υπεύθυνη Δήλωση-Αίτηση στο gov.gr (στην ενότητα “Πολίτης και Καθημερινότητα”, υποενότητα “Ηλεκτρονικές Υπογραφές”), είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΑΠΕΔ https://aped.gov.gr/

– Εισέρχεται στην εφαρμογή της ΑΠΕΔ με κωδικούς TaxisNet για να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, συμπληρώνοντας τον κωδικάριθμο της Υπεύθυνης Δήλωσης- Αίτησης του gov.gr και επιλέγοντας τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης

– Επιλέγει την επιθυμητή ημέρα και ώρα για το ραντεβού βάσει διαθεσιμότητας για τις επόμενες 3 εργάσιμες ημέρες, καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί (SMS/email)

– Στη συνέχεια, λαμβάνει σε SMS ή email τον σύνδεσμο για την πραγματοποίηση του ψηφιακού ραντεβού

– Κατά την πραγματοποίηση του ραντεβού θα του ζητηθεί να επιδείξει το έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο κλπ) που έχει δηλώσει στην υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε στο gov.gr, ενώ του δίνονται και σχετικές οδηγίες από τον υπάλληλο

– Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον πολίτη και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης, ελέγχοντας και το έγγραφο ταυτοποίησης. Αν υπάρχει λάθος ακυρώνει το αίτημα

– Όταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση, ο πολίτης λαμβάνει με SMS στο κινητό του έναν εξαψήφιο αριθμό, εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησης και πληροφορείται αν η ταυτοποίηση πραγματοποιήθηκε επιτυχώς

– Η αίτηση προωθείται στην Αρχή Εγγραφής της ΑΠΕΔ, η οποία αφού εξετάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση (video του ψηφιακού ραντεβού, φωτογραφία, εγκυρότητα ταυτοποιητικού εγγράφου κ.λπ.) εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση

– Η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο μέσω SMS στο κινητό του μαζί με έναν οκταψήφιο αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται στη διαδικασία έκδοσης ή ανάκλησης του πιστοποιητικού
Αναλυτικά οι οδηγίες για την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση παρέχονται στην ιστοσελίδα της ΑΠΕΔ (https://aped.gov.gr/procedures/pos-tha-apoktiso-psifiaki-ypografi/).

Η υπηρεσία της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και παρέχεται από την Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ).

Η ΑΠΕΔ παρέχει δωρεάν ψηφιακά πιστοποιητικά υπογραφής σε φυσικά πρόσωπα (Έλληνες ή αλλοδαπούς) που διαθέτουν κωδικούς ΤaxisΝet.