Καταργείται σταδιακά το παραδοσιακό μπλοκάκι, με το οποίο οι ελεγκτές του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης επέβαλαν επί δεκαετίες πρόστιμα στους επιβάτες που δεν επικύρωναν ή δεν εξέδιδαν εισιτήριο στα λεωφορεία.
Το μπλοκάκι αντικαθίσταται από «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα με ασύρματο εκτυπωτή και πλέον τα πρόστιμα θα καταγράφονται ψηφιακά και θα γίνεται επί τόπου η εκτύπωση της απόδειξης προς τους παραβάτες.
Αυτές τις μέρες οι ελεγκτές κομίστρου παραλαμβάνουν κατά ομάδες τις ηλεκτρονικές συσκευές και ενημερώνονται για τον τρόπο χρήσης τους.
Η ψηφιακή καταγραφή των προστίμων εντάσσεται σε μία συνολικότερη διαδικασία αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού του τμήματος ελέγχου κομίστρου.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, ο ΟΑΣΘ έχει προχωρήσει
-στην αριθμητική ενίσχυση των ελεγκτών,
-στην εκπαίδευση των ελεγκτών για τη διαδικασία των ελέγχων,
-στην εισαγωγή του μέτρου των «στάσιμων ελεγκτών» σε τερματικούς σταθμούς, καθώς και καθ' όλη τη διάρκεια του δρομολογίου συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών οι οποίες εναλλάσσονται.
Εξάλλου, αυτό το χρονικό διάστημα ο ΟΑΣΘ εγκαθιστά στα λεωφορεία ειδικά διαχωριστικά μεταξύ των οδηγών και του επιβατικού κοινού, ενέργεια η οποία θα οδηγήσει στο άνοιγμα και τη χρήση της μπροστινής πόρτας. Στόχος είναι μελλοντικά οι επιβάτες να επιβιβάζονται στα λεωφορεία αποκλειστικά από τη μπροστινή πόρτα, ώστε και ο οδηγός να είναι σε θέση να ελέγχει αν γίνεται έκδοση ή επικύρωση εισιτηρίου, ή αν ο επιβάτης διαθέτει κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Η αποκλειστική χρήση της μπροστινής πόρτας, που σε πρώτη φάση θα γίνει πιλοτικά, χρονολογείται στο τέλος της άνοιξης και, σε κάθε περίπτωση, συναρτάται από την εξέλιξη της πανδημίας.