AUTOin

Πρώτη βόλτα στην Αθήνα για το ηλεκτρικό λεωφορείο BYD


Την πρώτη παρουσίασή του στην Ελλάδα πραγματοποίησε το ηλεκτρικό λεωφορείο BYD των 8,7 μέτρων, το οποίο κινήθηκε στους δρόμους της Αθήνας μόνο με τις μπαταρίες του, αθόρυβα, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι.

Πρωτοποριακής σχεδίασης, με δικό του προσωπικό στυλ και δυνατούς χρωματικούς συνδυασμούς, το BYD, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, εντυπωσιάζει στο πέρασμά του, προσελκύει τα βλέμματα, καλεί θα λέγαμε, τον πολίτη να το γνωρίσει από κοντά, να ζήσει την εμπειρία ενός οχήματος που «κτίζει το όνειρό του», όπως υποδηλώνουν και τα αρχικά της μάρκας (Build your Dream).

Με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών με ισχύ 180 (2Χ90) kW (250 ίπποι), ροπή 350 Nm άμεσα διαθέσιμη από το ξεκίνημα του λεωφορείου και με δύο μόνο ώρες χρόνο φόρτισης μπαταριών το αστικό ηλεκτρικό BYD, έχει τη δυνατότητα να καλύψει μέχρι και 200 χιλιόμετρα περίπου χωρίς επαναφόρτιση.

Για τους ειδικούς των αστικών συγκοινωνιών, πρόκειται για ένα σπουδαίο τεχνικό πλεονέκτημα, καθώς το λεωφορείο, μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινωνιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου.

Στο σημείο αυτό, να προσθέσουμε, ότι το «αναγεννητικό» σύστημα των φρένων μετατρέπει ένα μέρος της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στις μπαταρίες συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της ακτίνας λειτουργίας του λεωφορείου.

Φιλικό στον επιβάτη

Οι δύο θύρες, μονή και διπλή, το σύστημα επιγονάτισης, η ράμπα αμαξιδίων και οι θέσεις ΑμΕΑ, παρέχουν ευκολία επιβίβασης για όλους τους πολίτες. Χάρη στην ευρυχωρία του διαδρόμου και του άπλετου χώρου των ορθίων, η ροή των επιβατών γίνεται με άνεση μειώνοντας ταυτόχρονα και το χρόνο από-επιβίβασης στις στάσεις.

Την ίδια ώρα, η μονάδα Α/C εξασφαλίζει την απαιτούμενη σταθερή θερμοκρασία στο εσωτερικό του λεωφορείου, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες.

Επιπλέον, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τη φωτεινότητα του χώρου, χάρη στις πανοραμικού τύπου γυάλινες επιφάνειες, το υλικό των καθισμάτων που επιτρέπει να πλένονται και να διατηρούνται καθαρά, το μεγάλο αριθμό των χειρολαβών και των κομβίων ειδοποίησης για στάση που βρίσκονται σε κάθε σημείο του λεωφορείου.

Ευχάριστη εμπειρία για τον οδηγό

Από την πλευρά του, ο οδηγός, θα έχει μια πρωτόγνωρη, ευχάριστη εμπειρία, απολαμβάνοντας την αθόρυβη λειτουργία του οχήματος, την εξαιρετική ορατότητα χάρη στο διευρυμένο παρμπρίζ, την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και τον πλήρη έλεγχο της από-επιβίβασης, είτε μέσω του κεντρικού καθρέφτη, είτε μέσω των δύο εσωτερικών καμερών που μεταφέρουν σε οθόνη την κίνηση των επιβατών στις δύο πόρτες.
Στο ταμπλό, έχει σε εύκολη ανάγνωση την κατάσταση των μπαταριών, τη θερμοκρασία τους, τη χωρητικότητά τους και τον αριθμό των υπολειπόμενων χιλιομέτρων.
Στο δρόμο, και στις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης, ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα το καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο του λεωφορείου, επιτρέπει εύκολες αλλαγές λωρίδας, περάσματα από κλειστές στροφές και μανούβρες ανάμεσα σε σταθμευμένα οχήματα.
Δεν λείπει βέβαια, και μια απαλή κόρνα, που η χρήση της έχει σκοπό να κάνει αισθητή την παρουσία του αθόρυβου λεωφορείου στους πεζούς.
Ο εξοπλισμός του ηλεκτρικού BYD συμπληρώνεται με όλα τα απαραίτητα όργανα, όπως ο επιλογέας κίνησης του οχήματος, ο επιλογέας γραμμής δρομολογίου, ο ταχογράφος, το κομβίο χειρισμού των αεροαναρτήσεων για λειτουργία βύθισης/ανύψωσης κ.α.

Παγκόσμιος ηγέτης στα λεωφορεία

Η BYD, εισέβαλε στην Ευρώπη επενδύοντας εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ στην ανέγερση τριών εργοστασίων, πέραν των τριάντα που ήδη λειτουργούν στην Ασία και την Αμερική. Αιχμή του δόρατος η τεχνογνωσία της στην κατασκευή μπαταριών σιδήρου–φωσφορικού (iron – phosphate) οι οποίες αυξάνουν την ακτίνα λειτουργίας του οχήματος, ενώ οι ίδιες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.

Προηγμένης τεχνολογίας είναι οι κινητήριοι άξονες με την τοποθέτηση των ηλεκτρικών μοτέρ στις πλήμνες και με την υψηλή αποδιδόμενη ροπή που ξεπερνά τις απαιτήσεις κίνησης ενός αστικού λεωφορείου. 

Με δυο λόγια, αυτή η τεχνολογία, σε συνδυασμό με τα βέλτιστα στοιχεία εκμετάλλευσης των λεωφορείων της, έφεραν την BYD στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς των αστικών και, μόνο τυχαίο δεν είναι, ότι τα λεωφορεία της κυκλοφορούν σήμερα στις περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, έχοντας υποσκελίσει σε αριθμούς ταξινομήσεων όλες τις γνωστές μάρκες των Ευρωπαίων κατασκευαστών.

Διαβαστε επισης