AUTOin

Πρώτη οδήγηση της Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4


Η Alfa Romeo, βρίσκεται στη καλύτερη της περίοδο έπειτα από πολλά χρόνια. Η γκάμα της ενισχύεται με το νέο μοντέλο Tonale καθώς και με τις ανανεωμένες εκδόσεις των Stelvio και Giulia. Η ιταλική μάρκα πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, στο Μπαλόκο της Ιταλίας, όπου βρίσκεται το κέντρο ερευνών και εξέλιξης των μαρκών του ομίλου Stellantis.

Η πρεμιέρα της Alfa Romeo Plug-in Hybrid Q4 Tonale, σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της γκάμας του νέου μοντέλου, το οποίο εισάγει την ιταλική μάρκα στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης.

Το Centro Sperimentale Balocco (συχνά αναφέρεται απλώς ως Circuito di Balocco) είναι ένα συγκρότημα αγώνων μηχανοκίνητου δρόμου που βρίσκεται κοντά στο Μπαλόκο. Kατασκευάστηκε το 1962 από την Alfa Romeo και τώρα ανήκει στον όμιλο Stellantis.

Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 θα οδηγήσει τη μάρκα στη διαδικασία from zero to zero, όπου από το μηδενικό επίπεδο εξηλεκτρισμού στις αρχές του 2022 θα φτάσει το 2027 να έχει μια 100% αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Αυτή η πορεία σε μόλις 5 χρόνια θα την καταστήσει τη μάρκα με την ταχύτερη πορεία προς την ουδετερότητα άνθρακα.

Χάρη στο νέο Plug-in Hybrid Q4 σύστημα κίνησης, η Tonale εφοδιάζεται με ένα σύνολο που προσφέρει υψηλή απόδοση.

Με συνολική απόδοση 280 ίππων, το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1.3 απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 90kW και 250Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς.

Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V και η μπαταρία litium-ion χωρητικότητας 15,5kWh, εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Η συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ. καθιστούν το μοντέλο ως ένα από τα πλέον αποδοτικά Plug-in Hybrid SUV, όπως ανακοίνωσε η μάρκα.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των 26 γραμ./χλμ. μειώνουν τις εκπομπές της γκάμας της Tonale κατά 40%, ενώ η μέση κατανάλωση της έκδοσης στον κύκλο WLTP είναι μόλις 1,14 λίτρα/100χλμ. Με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και ευκολία χρήσης, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή που υποστηρίζει έως και 7,4kW ισχύος.

Εφοδιασμένη με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η Plug-in Hybrid Tonale προσφέρει πολύ καλή οδηγική αίσθηση. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζονται με την υψηλή απόδοση των 280 ίππων και τις υψηλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,2'' και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 135 χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τα 206 χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία.

Ο κυκλικός επιλογέας του συστήματος παραμετροποίησης Alfa D.N.A. έχει επαναπροσδιοριστεί, έτσι ώστε να υποστηρίξει τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης Q4, αλλά και συνολικότερα του νέου Plug-in Hybrid συστήματος.

Συγκεκριμένα η επιλογή Dynamic στοχεύει στη μέγιστη απόδοση και των δύο κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα ακόμα πιο άμεση απόκριση των χειριστηρίων. Αντίστοιχα η επιλογή Natural βελτιστοποιεί τη λειτουργία για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στο θέμα της απόδοσης. Τέλος, η επιλογή Advance Efficiency ρυθμίζει το σύστημα με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανικό για την κίνηση σε αστικές συνθήκες.

Η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης προσφέρει μια χαλαρωτική εμπειρία οδήγησης, ενώ η λειτουργία E-Save επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας -εκτός από την ανάκτηση κατά την επιβράδυνση- και από τον κινητήρα. Η επιλογή του E-Save, αλλά και μια σειράς άλλων χαρακτηριστικών που αφορούν στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορούν να ρυθμιστούν από τον οδηγό μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων.

Το σύστημα τετρακίνησης Q4 διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής που προσφέρει ο θερμικός κινητήρας των 180 ίππων στους εμπρός τροχούς και εκείνης του ηλεκτρικού κινητήρα των 90kW που κινεί τους πίσω. Η απουσία κεντρικού άξονα μετάδοσης κάνει πιο αποδοτική τη διαχείριση της κίνησης των τροχών και μειώνει το βάρος του οχήματος. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις τις Tonale, η Plug-in Hybrid Q4 έχει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, το καινοτόμο σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS, αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency-Selective-Damping), αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στην έκδοση Veloce.

Η ευρυχωρία βρίσκεται επίσης στην κορυφή της κατηγορίας, όπως και η ποιότητα κύλισης, η οποία πλέον αναδεικνύεται περαιτέρω και από την αθόρυβη λειτουργία που εξασφαλίζει η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων λειτουργία υποβοήθησης (ADAS), καθιστώντας την Tonale και ως ένα από τα πλέον ασφαλή μοντέλα της κατηγορίας, έχοντας λάβει τη μέγιστη διάκριση στις δοκιμές του EuroNCAP με 5 αστέρια.

Η προηγμένη τεχνολογική πλατφόρμα του μοντέλου διαθέτει ένα κορυφαίο σύστημα πολυμέσων, δυνατότητα αναβαθμίσεων ΟΤΑ μέσω διαδικτύου (Over The Air), αλλά και αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου από απόσταση μέσω της εφαρμογής Alfa Connected Services.

Αναβαθμισμένο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι και το πιστοποιητικό NFT (Non-Fungible-Token), το οποίο αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά της Alfa Romeo στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας ένα ψηφιακό αποδεικτικό που αυξάνει την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου. Εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός, το NFT στην Tonale πιστοποιεί τα συνολικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο, αλλά και πόσα από αυτά έχουν καλυφθεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα περίχωρα του Μπαλόκο, διαπιστώθηκε ότι η νέα ιταλική πρόταση προσφέρει άμεσα υψηλή ποσότητα ενέργειας, η οποία όμως απαιτεί από τον οδηγό τους κατάλληλους χειρισμούς για να κινηθεί το αυτοκίνητο με ασφάλεια.

Μας έκανε εντύπωση, η εξαιρετική λειτουργία του υβριδικού συστήματος και η δυνατότητα του να κινεί το αυτοκίνητο με υψηλές ταχύτητες. Η οδική συμπεριφορά είναι στο ανώτερο όριο της κατηγορίας και η ρύθμιση της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης είναι η κατάλληλη για να αξιοποιήσει ο οδηγός τις μεγάλες δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Θετικά σχόλια για την ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την οδηγική αίσθηση.

Στη δοκιμή που έγινε στην πίστα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε με γρήγορο ρυθμό το ακριβό, πολυτελές αυτοκίνητο και να δοκιμάσουμε τις δυνατότητές του στη γρήγορη οδήγηση.

Μείναμε ικανοποιημένοι από την συμπεριφορά της πιο ισχυρής έκδοσης στην γκάμα της Tonale, ακόμη και όταν φθάσαμε στα όριά της.

Η Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Ti και Veloce, καθώς και στην έκδοση Edizione Speciale για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα.

Η τιμή της βασικής έκδοσης με πλούσιο εξοπλισμό εκτιμάται ότι θα είναι λίγο πάνω από τις 50.000 ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ