Ένας στους τρεις φορολογούμενους που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ, κατά το 2023, γλίτωσε έξτρα φόρους, προσαυξήσεις και πρόστιμα που του είχε επιβληθεί.
Η συγκεκριμένη κατηγορία» φορολογούμενων πέτυχε μερική ακόμα και ολική διαγραφή φόρων και προστίμων που είχαν επιβληθεί για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, επί συνόλου 6.956 προσφυγών που υποβλήθηκαν το 2023:
- Εκδικάστηκαν 6.527 υποθέσεις
- Απορρίφθηκαν 4.268 ή ποσοστό 65,3%
- Απορρίφθηκαν σιωπηρώς 594, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών
- Δικαιώθηκαν 1.970 ή ποσοστό 29,8%, δηλαδή 1 στους 3 φορολογούμενους, ενώ:
- Στο αρχείο μπήκαν 35 λόγω παραίτησης των προσφυγόντων.
Πάνω από 80.000 φορολογούμενοι προσέφυγαν στην ΔΕΔ την τελευταία δεκαετία
Την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ περισσότεροι από 80.000 φορολογούμενοι έχουν προσφύγει κατά των αποφάσεων που εξέδωσαν οι ελεγκτικές αρχές. Η πλειονότητα των φορολογούμενων ζητάει μέσω των προσφυγών προς τη ΔΕΔ, την ακύρωση προστίμων και προσαυξήσεων.
Συγκεκριμένα από το 2013 που ξεκίνησε το έργο της η ΔΕΔ, 84.899 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν προσφύγει μη αποδεχόμενοι τις αποφάσεις. Από τις προσφυγές που κατατέθηκαν εξετάστηκαν οι 81.903, από τις οποίες προκύπτουν τα εξής:
- 19.817 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν
- 43.432 προσφυγές απορρίφθηκαν
- 631 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν
- Για 14.917 εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέτασή τους (τέσσερις μήνες από την υποβολή της προσφυγής).
Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι από την 1η Φεβρουαρίου του 2023 οι ενδικοφανείς προσφυγές υποβάλλονται υποχρεωτικά μόνο ηλεκτρονικά. Οι υπόχρεοι εισέρχονται στον διαδικτυακό κόμβο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) και με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet να υποβάλουν ένσταση συμπληρώνοντας :
- Τα ακριβή στοιχεία
- Την προσβαλλόμενη πράξη
- Τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
- Τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.