Διεθνή

Προς παράταση της εγκατάστασης εξελιγμένων συστημάτων συναγερμού στα πιλοτήρια των 737 MAX


Η Boeing Co αναμένεται να κερδίσει την υποστήριξη του Κογκρέσου για μία παράταση της ισχύουσας προθεσμίας αναφορικά με νέες προδιαγραφές ασφάλειας για τους συναγερμούς σε εξελιγμένα πιλοτήρια αεροσκαφών για δύο εκδόσεις του αεροσκάφους 737 MAX που καταγράφει ρεκόρ πωλήσεων, όπως δήλωσαν πηγές στο Reuters.

Η αμερικανική εταιρία, που έχει την έδρα της στο Σικάγο, έχει εντατικοποιήσει τις προσπάθειες της κατά τους τελευταίους μήνες ώστε να πείσει τα μέλη του Κογκρέσου να άρουν μία προθεσμία που λήγει στις 27 Δεκεμβρίου, επηρεάζοντας τα αεροσκάφη MAX 7 και MAX 10 η οποία επιβλήθηκε από το Κογκρέσο το 2020, μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 ΜΑΧ που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία.

Οι ηγέτες στο Κογκρέσο έχουν συμφωνήσει για την προσθήκη μιας παράτασης σε ένα νομοσχέδιο χρηματοδότησης της λειτουργίας των υπηρεσιών της αμερικανικής κυβέρνησης, απαιτώντας τη λήψη νέων μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας στα αεροσκάφη ΜΑΧ που βρίσκονται σε υπηρεσία, σύμφωνα με την πρόταση της γερουσιαστή Μαρίας Κάντγουελ που προεδρεύει στην Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Το νομοσχέδιο αυτό μαζικών δαπανών αναμένεται ότι θα ψηφιστεί κατά τις επόμενες ημέρες.

Τα εσφαλμένα δεδομένα από έναν αισθητήρα που προκάλεσε την επαναληπτική λειτουργία του λογισμικού που είναι γνωστό ως MCAS είχαν σημαντικό ρόλο στο μη αντιστρέψιμο χαρακτήρα των συνθηκών που προκάλεσαν τα δύο τραγικά δυστυχήματα με τα αεροσκάφη 737 MAX.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαίτησε από την Boeing το 2020 τη μετατροπή των αεροσκαφών ώστε να διασφαλιστεί ότι το MCAS θα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν λαμβάνει δεδομένα από δύο αισθητήρες.

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει, αλλά ο Σταν Ντιλ υπεύθυνος εκτελεστικός διευθυντής του τομέα πολιτικών αεροσκαφών της εταιρίας, δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η Boeing υποστήριξε την πρόταση μετατροπής των συναγερμών ασφάλειας που προώθησε η Κάντγουελ.

Μετά την 27η Δεκεμβρίου, όλα τα αεροσκάφη πρέπει να φέρουν εξελιγμένα συστήματα συναγερμού στο πιλοτήριο προκειμένου να πιστοποιηθούν από την FAA, προκαλώντας προβλήματα στα συστήματα των αεροσκαφών MAX 7 και 10 ή δρομολογώντας ενδεχόμενες σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάπτυξη νέων αεροσκαφών, εκτός κι αν το Κογκρέσο ψηφίσει νέα νομοθεσία. Οι απαιτήσεις ενός σύγχρονου συστήματος συναγερμού δεν εφαρμόζονται για τα αεροσκάφη που ήδη χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρίες και έχουν προηγουμένως πιστοποιηθεί από την FAA.

Η Boeing ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι αναμένει πως το 737 ΜΑΧ 7 θα πιστοποιηθεί αυτή τη χρονιά ή το 2023, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ο Ντιλ δήλωσε ότι το αεροσκάφος ΜΑΧ 10 μπορεί να πιστοποιηθεί στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024.

Ο Μάικλ Στούμο, η κόρη του οποίου σκοτώθηκε στο δυστύχημα με το αεροσκάφος ΜΑΧ της Ethiopian Airlines άσκησε κριτική στην απόφαση για την προσθήκη της πρόβλεψης παράτασης, σημειώνοντας ότι το Κογκρέσο δεν πραγματοποίησε ακροάσεις για το αίτημα της Boeing, αναφορικά με τη χρονική παράταση της προθεσμίας. “Χωρίς στοιχεία δεν πρέπει να υπάρχει εξέταση” του αιτήματος, “αυτός είναι τρόπος που οι άνθρωποι πεθαίνουν στα αεροπλάνα”.

Η Boeing κέρδισε τη σημαντική υποστήριξη των εργασιακών ενώσεων στην πολιτική αεροπορία την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με προηγούμενες επιστολές που δεν δημοσιεύτηκαν και τις οποίες έχει διαβάσει το Reuters.

Ο Ρόμπερτ Μαρτίνεζ πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Χειριστών και Εργαζόμενων στον Τομέα της Αεροδιαστημικής ανέφερε στους ηγέτες του Κογκρέσου σε επιστολές της 14ης Δεκεμβρίου που έχει διαβάσει το Reuters ότι “η προθεσμία απειλεί να ακυρώσει τα προγράμματα των αεροσκαφών MAX-10 και MAX-7, προκαλώντας καταστροφικές συνέπειες σε χιλιάδες εργαζόμενους και τις κοινότητες τους σε παναμερικανικό επίπεδο, όπως επίσης και στο μέλλον της αμερικανικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας”.

πηγή: ΑΠΕ

Διαβαστε επισης