Η πιο επιτυχημένη παγκοσμίως εταιρεία της streaming μουσικής, η σουηδική Spotify, κάνει σήμερα τα πρώτα της βήματα στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σε μια χρονική συγκυρία που οι μετοχές των εταιριών τεχνολογίας γνωρίζουν μια δύσκολη περίοδο στις χρηματιστηριακές αγορές, κυρίως μετά το σκάνδαλο Facebook/Cambridge Analytica σε σχέση με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Παρά τα 71 εκατομμύρια συνδρομητές επί πληρωμή και τη ραγδαία αύξηση της ιντερνετικής μουσικής ακρόασης, ο όμιλος που έφερε επανάσταση στην αγορά αυτή, ουδέποτε είχε το παραμικρό έσοδο. Ωστόσο το Spotify προηγείται μακράν των ανταγωνιστικών του ψηφιακών υπηρεσιών, της Apple Music, Νο2 παγκοσμίως με τους μισούς συνδρομητές, ή ακόμη των Google Music, Tidal, Deezer ή Amazon. Το Spotify εισάγεται στο χρηματιστήριο υπό το σύμβολο "SPOT".
Για τον Ντάνιελ Εκ, τον πρόεδρο του ομίλου, η είσοδος στο χρηματιστήριο δεν είναι παρά ένα στάδιο, που δεν πρέπει να είναι "η σημαντικότερη ημέρα" στην ιστορία του Spotify, έγραψε σε μήνυμά του προς στους εργαζόμενους που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ομίλου.
"Το Spotify δεν αντλεί κεφάλαια και οι μέτοχοί μας όπως οι εργαζόμενοί μας μπορούν να αγοράζουν ή να πωλούν τις μετοχές μας εδώ και χρόνια. Συνεπώς, ακόμη κι αν η αυριανή ημέρα (Τρίτη) μας δίνει περισσότερη προβολή, αυτό δεν αλλάζει ποιοι είμαστε, αυτό που κάνουμε και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε", πρόσθεσε ο Εκ σε μια απρόσμενη δήλωσή του, καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις καλούνται να μένουν σιωπηλές καθώς πλησιάζει η εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο.
'Αλλωστε η διαδικασία αυτή θα γίνει χωρίς τυμπανοκρουσίες: Ο Ντάνιελ Εκ δεν θα πάει σήμερα να παραχωρήσει συνέντευξη στη Γουόλ Στριτ ούτε θα κτυπήσει το καμπανάκι για να κηρύξει την έναρξη της συνεδρίασης του χρηματιστηρίου, αποκλίνοντας συνεπώς από την παράδοση που θέλει οι επικεφαλείς των εταιριών να είναι παρόντες την πρώτη ημέρα διαπράγματευσης στο χρηματιστήριο.
"Το Spotify ουδέποτε ήταν μια συνηθισμένη επιχείρηση", δηλώνει ο Εκ.
Ορισμένες αισιόδοξες εκτιμήσεις προσδίδουν στην εταιρία αξία άνω των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Άλλη ιδιαιτερότητα, περισσότερο τεχνικής φύσης: η εισαγωγή του Spotify γίνεται μέσω μιας άτυπης διαδικασίας, γνωστής ως "απευθείας εγγραφή", απλοποιημένης και λιγότερο δαπανηρής γιατί δεν έχει μεσολαβητές. Είναι επίσης πιο απρόβλεπτη, καθώς η τιμή των μετοχών δεν ορίζεται εκ των προτέρων.
Πάντως, άμεσα προτεραιότητα της σουηδικής επιχείρησης είναι η αύξηση των συνδρομητών της φέτος σε 92 εκατομμύρια τουλάχιστον.