Διεθνή

«Πρεμιέρα» για το γιγάντιο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης


Πρεμιέρα πρόκειται να κάνει το γιγάντιο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης,  το οποίο θα αντικαταστήσει το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ και θα έχει αρχικά δυνατότητα υποδοχής 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.

Ειδικότερα, με δυνατότητα υποδοχής 90 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα συγκαταλέγεται στα 5 αεροδρόμια με την μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο και εν δυνάμει μπορεί να κατακτήσει την πρώτη θέση στο πόντιουμ.

Στην επόμενη δεκαετία, η δυνατότητα του νέου αεροδρομίου μπορεί να φθάσει τα 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία IGA. Και τότε, σύμφωνα με την παγκόσμια οργάνωση αεροδρομίων, το Airport Counsil International (ACI), θα φθάσει στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε κίνηση επιβατών.

Το 2017, την πρώτη αυτή θέση είχε το αμερικανικό αεροδρόμιο της Ατλάντα, με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Ακολουθούν τα αεροδρόμια του Πεκίνο (95,7 εκατομμύρια), του Ντουμπάι (88,2 εκατομμύρια) , του Τόκιο (85,4 εκατομμύρια) και του Λος Αντζελες (84,5 εκατομμύρια), σύμφωνα με το ACI.

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του Λονδίνου Χίθροου (78 εκατομμύρια επιβάτες), του Παρισιού Σαρλ ντε Γκολ (69,4), του Αμστερνταμ (68,5 εκατομμύρια) της Φρανκφούρτης (64,5 εκατομμύρια) και της Κωνσταντινούπολης (64,1 εκατομμύρια) βρέθηκαν το 2017 στην έβδομη, την έκτη, την ενδέκατη, την δέκατη τέταρτη και την δέκατη πέμπτη θέση αντιστοίχως παγκοσμίως στην κατάταξη του ACI με τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου.

Το 2017, η αύξηση της κυκλοφορίας των αεροπλάνων στα τουρκικά αεροδρόμια ήταν 10,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στο πρώτο δε εξάμηνο του 2018 αυξήθηκε κατά 15,7% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Το διεθνές αεροδρόμιο Ατατούρκ,  όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, το οποίο θα αντικατασταθεί με το νέο αεροδρόμιο, υποδέχθηκε το 2017 περί τα 64 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης Sabiha Gocken 30 εκατομμύρια.

To νέο αεροδρόμιο είναι η πρώτη πίστα τύπου «greenfield» της Ευρώπης, που κατασκευάσθηκε δηλαδή σε παρθένο έδαφος, εδώ και 20 χρόνια, σύμφωνα με το ACI.

Οταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής του, περί το 2028, το αεροδρόμιο αυτό θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την διαχειρίστρια εταιρεία.

Το τελευταίο αεροδρόμιο που κατασκευάσθηκε από μηδενική βάση είναι το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας, που τέθηκε σε λειτουργία στις 29 Μαρτίου 2001, έπειτα από το αεροδρόμιο του Μονάχου, στις 17 Μαΐου 1992.

Ο αριθμός των επιβατών βρίσκεται σε συνεχή αύξηση στον κόσμο. Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις της Διεθνούς Ενωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και, με βάση την εκτίμηση για αύξηση 3,5% ετησίως, θα διπλασιασθεί στα 20 επόμενα χρόνια για να φθάσει από τα 4,1 δισεκατομμύρια φέτος στα 8,2 δισεκατομμύρια το 2037.

Η IATA προειδοποιεί συστηματικά για τους κινδύνους κυκλοφοριακής συμφόρησης στα αεροδρόμια και καλεί τα κράτη να επενδύσουν επειγόντως στις υποδομές.

Διαβαστε επισης