Έχεις μία επιχείρηση και -φυσικά- προωθείς το προϊόν ή την υπηρεσία σου και μέσω της σελίδας της στο Facebook. Όσο περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο που αναρτάς και όσο περισσότεροι είχαν μία θετική εμπειρία με το προϊόν ή την υπηρεσία σου, τόσο περισσότερα “Likes” θα λαμβάνεις και τόσο περισσότερο θα εξαπλώνεται το μήνυμά σου. Υπάρχει όμως εδώ μία σημαντική λεπτομέρεια: πριν φτάσεις να πάρεις τα “Likes”, πρέπει πρώτα οι αναρτήσεις σου να εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του κοινού σου!
Από την Αννίτα Νιάκα
Ας δούμε λοιπόν πως επιτυγχάνεται αυτό, μέσα από τέσσερις ερωτήσεις:
1. Πότε και πόσο συχνά είναι καλό να αναρτώ περιεχόμενο;
Προκειμένου να βελτιστοποιήσεις αυτή την παράμετρο, πρέπει να γνωρίζεις πότε οι περισσότεροι «θαυμαστές», φίλοι και υποψήφιοι πελάτες σου –το στοχευόμενο κοινό σου- είναι ενεργοί στο Facebook.
Για παράδειγμα, εάν οι πελάτες σου είναι έφηβοι, δεν έχει νόημα να κάνεις αναρτήσεις το πρωί τις καθημερινές και αμέσως μετά το μεσημέρι, καθώς… είναι στο σχολείο.
Εάν στοχεύεις σε κόσμο που εργάζεται κυρίως ώρες γραφείου, το να μοιράζεσαι περιεχόμενο το πρωί μπορεί να δουλεύει καλά για εσένα, καθώς αυτοί οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου είναι πολύ πιθανό να είναι ενεργοί μόλις ανοίξουν τον υπολογιστή τους και κατά διαστήματα τις ώρες της δουλειάς τους.
Ή, εάν για παράδειγμα οι υποψήφιοι πελάτες σου είναι κυρίως εκπαιδευτικοί, είναι χρήσιμο να ανεβάζεις περιεχόμενο τις δύο ώρες αφότου κλείνουν τα σχολεία, οπότε πολύ πιθανό να εργάζονται ακόμα, αλλά στους υπολογιστές τους, όχι στις τάξεις τους.
Σε γενικές γραμμές πάντως, περισσότεροι χρήστες είναι ενεργοί τα Σαββατοκύριακα, ενώ λιγότερες εταιρίες εργάζονται τότε. Οπότε και το Σαββατοκύριακο είναι πολύ καλό διάστημα για αναρτήσεις.
2. Αλληλεπιδρούν συχνά με τη σελίδα μου οι χρήστες;
Εάν ένας χρήστης έκανε “Like” τη σελίδα σου μέσω ενός διαφημιστικού στο FB, αλλά στην πραγματικότητα δεν την επισκέφθηκε ποτέ και δεν έχει φίλους που έχουν αλληλεπιδράσει με αναρτήσεις σου, τότε αυτός ο χρήστης πιθανότατα δεν θα δει ποτέ κανένα update σου.
Εάν ένας χρήστης επισκέπτεται τη σελίδα σου που και που, έχει κάνει Like σε κάποια ανάρτηση ή έχει κοιτάξει φωτογραφίες από την εταιρία σου, οι πιθανότητες να εμφανίζεσαι στην αρχική του σελίδα αυξάνονται σημαντικά. Κράτησέ το αυτό κατά νου, διότι γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να παίρνεις Likes εξ’ αρχής στο περιεχόμενό σου –μόλις κάνεις κάποιον να επισκεφτεί τη σελίδα σου ή να αλληλεπιδράσει με κάποιο τρόπο σε αυτή και το περιεχόμενό της, ξεκινά ένας «διάλογος» ανάμεσα σ’ εσένα και τον εν δυνάμει πελάτη σου, πάνω στο οποίο μπορείς να χτίσεις και να συνεχίσεις.
3. Πόσο διαδραστική ανταπόκριση βρίσκουν οι αναρτήσεις μου;
Αυτό είναι το πιο απλό και το πιο σημαντικό για να εστιάσει κάποιος. Ο αλγόριθμος του Facebook «αντιλαμβάνεται» το επίπεδο ενδιαφέροντος ή σχετικότητας μίας ανάρτησης βάσει του αριθμού των σχολίων και των Like που αυτή λαμβάνει. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανταπόκριση, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανίζει την ανάρτηση αυτή και μελλοντικές σου στις αρχικές σελίδες των χρηστών.
Εάν ένα τμήμα περιεχομένου λαμβάνει πολλά σχόλια και Likes, θα εμφανίζεται ψηλά στην αρχική σελίδα των χρηστών, όπου θα έχει τη δυναμική να παράξει ακόμα μεγαλύτερο αριθμό θετικών ανταποκρίσεων. Από την άλλη πλευρά, εάν το περιεχόμενο αυτό δεν «πιάσει» γρήγορα (π.χ. αναρτηθεί λάθος ώρα), δεν θα ανέλθει ποτέ ψηλά στις αρχικές σελίδες των χρηστών και άρα θα παραμείνει ουσιαστικά αόρατο.
4. Έχω προωθήσει την ανάρτηση;
Ένας αλάνθαστος τρόπος να κάνεις το περιεχόμενο της σελίδας σου ορατό, είναι να προωθήσεις (boost) την ανάρτηση. Μία επένδυση ακόμα και λίγων ευρώ για την προώθηση μίας συγκεκριμένης ανάρτησης κάθε τόσο, μπορεί τελικά να την εμφανίσει ακόμα και σε χιλιάδες χρήστες.
Ο νέος αλγόριθμος του Facebook καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την εμφάνιση αναρτήσεων της σελίδας «οργανικά» (χωρίς να έχει γίνει προώθηση). Έτσι, ενώ οι τρεις πρώτες παράμετροι είναι ιδιαίτερα σημαντικές, πλέον και η προώθηση (boost) κάποιων αναρτήσεων έχει τεράστια σημασία.