TECHin

Πώς η Google δίνει τα εργαλεία για να αναπτυχθεί μια τουριστική επιχείρηση διαδικτυακά


 Αν και ο ψηφιακός κόσμος είναι το παρόν και όχι το μέλλον, όπως επεσήμανε ο διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Google, Διονύσης Κολοκοτσάς, μόνο το 8% των τουριστικών καταλυμάτων στη χώρα μας χρησιμοποιεί ολοκληρωμένα το διαδίκτυο ως μέσο πώλησης.

Μιλώντας στην παρουσίαση του προγράμματος Grow Greek Tourism Online, που έγινε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, έπειτα από πρόσκληση του αντιδημάρχου Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Σπύρου Πέγκα, ο κ. Κολοκοτσάς, έδειξε τους τρόπους και τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν όλοι όσοι έχουν μια μεγάλη είτε μικρή τουριστική επιχείρηση, προκειμένου να μπουν στον χάρτη της ψηφιακής πραγματικότητας και να γίνουν ανταγωνιστικοί.

Γνωρίζοντας τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ενδιαφερομένων, μπορεί κανείς να φτιάξει ένα πιο ελκυστικό τουριστικό προϊόν και αν το αναδείξει σωστά, να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως σημείωσε ο κ. Κολοκοτσάς.

Μερικά από τα παραδείγματα που ανέφερε, ήταν ότι οι τουρίστες που δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να επισκεφτούν την Μακεδονία και να μάθουν πληροφορίες (μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της Google), προέρχονται από τη Γερμανία τη Ρωσία και την Ιταλία.

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν να μάθουν πληροφορίες σχετικές με δραστηριότητες, μετακινήσεις αλλά και περιπατητικές διαδρομές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google στην Ευρώπη, το 37% των πωλήσεων στο τουριστικό προϊόν γίνονται μέσω του διαδικτύου. Επίσης, οι αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί κατά 19% σε σχέση με πέρυσι, ενώ αντίστοιχα η ίδια αναζήτηση μέσω κινητών τηλεφώνων έχει αυξηθεί κατά 72%.

Την ίδια ώρα όμως, που το ενδιαφέρον από το εξωτερικό αυξάνεται και εκείνοι που αναζητούν διαδικτυακά πληροφορίες για τη χώρα μας πληθαίνουν, η Ελλάδα παραμένει μη ανταγωνιστική στο ψηφιακό περιβάλλον.

Όπως ανέφερε ο διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Google, το πρόγραμμα Grow Greek tourism online που εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες να στήσουν την επιχείρησή τους διαδικτυακά ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη παρουσία, ξεκίνησε πιλοτικά από την Κρήτη πριν από τρία χρόνια. Το 2014 έγιναν δωρεάν σεμινάρια και παρουσιάσεις σε 600 επιχειρήσεις ενώ το 2015 ο αριθμός έφτασε συνολικά στις 4.500.

"Στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε την καμπάνια το 2016, κάτι που γίνεται χάρη στην υποστήριξη, τόσο των δήμων όσο και των Περιφερειών. Για το λόγο αυτό, στο πρόγραμμα πλέον συμμετέχουν 20 νέοι άνθρωποι που θα εκπαιδεύουν και θα παρέχουν συμβουλές στους επιχειρηματίες που το χρειάζονται", σημείωσε ο κ. Κολοκοτσάς.

Όπως άλλωστε επεσήμανε ο κ.Πέγκας, η προσπάθεια κάθε ιδιώτη να προβάλει και να αναπτύξει την επιχείρηση του, αποτελεί μέρος της συνολικής προσπάθειας που γίνεται για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Σήμερα και αύριο πραγματοποιούνται σχετικά σεμινάρια στη Χαλκιδική, ενώ στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα σεμινάρια του προγράμματος Grow Greek Tourism Online θα γίνουν τη Δευτέρα στις 23 Μαΐου και στις 13 Ιουνίου.

Στην παρουσίαση έδωσε το "παρών" και ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Ανταγωνιστικότητας και Περιβάλλοντος, Θεοφάνης Παπάς, ο οποίος τόνισε την ανάγκη να αγκαλιάσουν όλοι τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και πρότεινε να επεκταθεί και σε άλλους κλάδους του επιχειρείν.

Τo Grow Greek Tourism Online υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://greektourism.withgoogle.com/