Ακόμη και μπλε τιμολόγια με χρέωση αρκετά χαμηλότερη από τα 10 λεπτά ανά κιλοβατώρα προσφέρουν για τον Οκτώβριο στους καταναλωτές οι πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος, σε μια προσπάθεια να «ψαρέψουν» συνδρομητές από τη μεγάλη «δεξαμενή» των πελατών της ΔΕΗ, οι οποίοι μένουν πιστοί στο πράσινο τιμολόγιο της κυρίαρχης επιχείρησης της αγοράς.
Οι ιδιωτικές εταιρείες της αγοράς αποφεύγουν να «χτυπήσουν» τις τιμές στα πράσινα τιμολόγια, που αποτελούν το «προνομιακό πεδίο» της ΔΕΗ, αλλά χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο σαν «κράχτη» τα πολύ φθηνά μπλε (σταθερά) τιμολόγια. Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα προϊόντα έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες, αλλά στην παρούσα φάση αυτό δεν αποτελεί προτεραιότητα, αφού ο στόχος είναι η «μεταγραφή» συνδρομητών, τους οποίους ελπίζουν ότι θα διατηρήσουν και μετά τη συνήθως εξάμηνη περίοδο των σταθερών χρεώσεων.
Είναι ενδεικτικό της έντασης του ανταγωνισμού ότι το φθηνότερο μπλε τιμολόγιο για τον Οκτώβριο (βλ. πίνακα) είναι σχεδόν 40% φθηνότερο από το πράσινο τιμολόγιο της ΔΕΗ, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ προχώρησε σε μείωσή του αυτόν τον μήνα. Συνολικά τρία τιμολόγια της μπλε κατηγορίας έχουν χρεώσεις κάτω από 10 σεντς ανά κιλοβατώρα, ενώ περισσότερα «πλασάρονται» σε τιμές χαμηλότερες από το πράσινο τιμολόγιο της ΔΕΗ.
Σημειώνεται ότι οι πάροχοι έριξαν το βάρος τους στα μπλε τιμολόγια το καλοκαίρι, σε μια περίοδο μίνι κρίσης στην αγορά, καθώς οι τιμές χονδρικής εκτινάχθηκαν στα ύψη και οδήγησαν σε σημαντικές ανατιμήσεις και τη λιανική, που υποχρέωσαν την κυβέρνηση να εφαρμόσει και πάλι σχήμα επιδοτήσεων, το οποίο δεν θα εφαρμοσθεί τον Οκτώβριο, καθώς οι τιμές έχουν πλέον υποχωρήσει σε «κανονικά» επίπεδα (γύρω στα 15 σεντς ανά κιλοβατώρα).
Το πρώτο εξάμηνο του έτους, με εξαίρεση τον Ιανουάριο, οι πάροχοι έριχναν περισσότερο βάρος στα κίτρινα (κυμαινόμενα) τιμολόγια, που είχαν σε γενικές γραμμές εκείνη την περίοδο της χαμηλότερες χρεώσεις στην αγορά. Όμως, στην πορεία διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί να μεταπηδήσουν σε κυμαινόμενα τιμολόγια, υπό τον φόβο απρόβλεπτων αυξήσεων, γι' αυτό και τα σταθερά τιμολόγια έγιναν το βασικό εργαλείο του μάρκετινγκ των παρόχων για την προσέλκυση συνδρομητών.
Πάντως, τα στελέχη των εταιρειών αναγνωρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολη η προσπάθεια να αποσπάσουν συνδρομητές από τη ΔΕΗ, ακόμη και με πολύ ελκυστικές προσφορές. Η ΔΕΗ παραμένει κυρίαρχη και με ουσιαστικά αμείωτα μερίδια στη χαμηλή και μέση τάση, κάτι που ερμηνεύεται από πολλούς ως μια ένδειξη της ισχυρής σχέσης εμπιστοσύνης που έχει οικοδομήσει για δεκαετίες με τους καταναλωτές, αλλά και ως μια ένδειξη ότι οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές αποφεύγουν να πάρουν ενεργητική στάση, συγκρίνοντας τιμές και προσφορές και αλλάζοντας παρόχους.