Στην τελική φάση μπαίνει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση κατασκευής της νέας γραμμής του μετρό Αλσος Βεΐκου- Γουδή. Το γιγαντιαίο έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ διεκδικούν τρεις κοινοπραξίες, οι οποίες θα καταθέσουν σήμερα τις οικονομικές προσφορές τους.
Η τελική κατακύρωση προβλέπεται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, λόγω ενστάσεων και νομικών εμπλοκών. Οι εργασίες κατασκευής εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο-Μάιο του 2020.
Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη μέχρι στιγμής κατά το ήμισυ, αλλά για το υπόλοιπο ποσό υπάρχει βεβαιότητα ότι θα καλυφθεί με δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Η κατασκευή της βασικής σήραγγας εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και έχουν εγγραφεί κονδύλια 601,2 εκατ. ευρώ.
Στα τρία κοινοπρακτικά σχήματα συμμετέχουν οι τρεις μεγαλύτεροι ελληνικοί κατασκευστικοί όμιλοι:
- Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί το έργο σε συνεργασία με την Siemens και τη γαλλική Vinci
- Η J&P Άβαξ έχει συμμαχήσει με την γαλλοβρετανική Alstom και το γκρουπ Ghella
- Ο Ομιλος Ελλάκτωρ συμμετέχει μέσω της θυγατρικής Άκτωρ σε κοινοπραξία με την ιταλική Ansaldo, την ιαπωνική Hitachi και την Rail Italy.