Στην εστίαση έχει βρει καλό "πλυντήριο" για το μαύρο χρήμα της η οργάνωση της Μαφίας Ντραγκέτα (Ndrangheta), ανοίγοντας εστιατόρια στο Μιλάνο. Η οικονομική πρωτεύουσα της Ιταλίας έχει άπειρα εστιατόρια, πάρα πολλά εκ των οποίων, ωστόσο, δεν έχουν πελατεία, ούτε και λειτουργούν ποτέ! Απλώς... "ξεπλένουν" χρήμα.
Την τακτική αυτή ονομάζει «Γραμμή των Βαΐων» ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ερευνών κατά της Μαφίας (Dia) Τζουζέπε Γκοβερνάλε.
Όχι γιατί στην διάσημη πλατεία του Duomo έχουν τοποθετηθεί οι (αμφιλεγόμενοι για την αισθητική τους) φοίνικες, αλλά γιατί θυμίζει την ανάλογη νουβέλα του Σικελού συγγραφέα Λεονάρτο Σάσα, που περιέγραφε τις τακτικές που ακολουθεί η Μαφία.
Σύμφωνα με την εισαγγελία του Μιλάνου, το 2018 άνοιξαν κατά 38% περισσότερα εστιατόρια σε σχέση με το 2017. Είναι γεμάτα αυτά τα εστιατόρια; "Όχι, είναι άδεια, αλλά εάν σήμερα η ‘Ντράγκετα έχει πάνω από 100 εκατ. ευρώ σε μαύρο χρήμα, μπορεί και να χάσει τα 50 επενδύοντάς τα, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα άλλα 50 εκατ. ευρώ θα μπορεί κάλλιστα να τα δικαιολογήσει" επισημαίνει ο Γκοβερνάλε.
Ο ίδιος επεσήμανε το μέγεθος της διείσδυσης των οργανώσεων της Μαφίας στον πλούσιο ιταλικό βορρά: υπενθύμισε τι συνέβη στην πόλη Μπρεσέλο, κοντά στη Φλωρεντία, όπου η διείσδυση της Ντραγκέτα στην τοπική διοίκηση ήταν πλήρης και αρχικά απαρατήρητη.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως πλέον η Μαφία είναι «διαφανής», όπως «τις δεκαετίες του ’60 και ’70, οπότε όλοι έλεγαν, ιδίως στο Παλέρμο, πως "η Μαφία δεν υπάρχει", επειδή ήταν ακριβώς διαφανέστατη» κι όλοι γνώριζαν γι’ αυτή.
Μάλιστα υπογράμμισε το παράδειγμα της πρόσφατης καταδίκης σε 14 χρόνια του Αντονέλο Μοντάντε, που επί χρόνια ήταν επικεφαλής του Συνδέσμου Βιομηχάνων της Σικελίας και, τύποις, πολέμιος της Μαφίας, αλλά αποδείχθηκε εμπλεκόμενος στη μαφιόζικη οργάνωση.
«Έχουμε δει πως η Μαφία είναι διαρκώς παρούσα. Βεβαίως όχι με τη λουπάρα (καραμπίνα) και την κόπολα (τραγιάσκα) όπως παλιότερα, αλλά σήμερα με τους καταρτισμένους επαγγελματίες οι οποίοι φοράνε κοστούμια των 2.000 ευρώ, ακριβά παπούτσια, μιλούν ωραία και έχουν γεμάτο πορτοφόλι, οπότε οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε οικονομική δυσχέρεια εύκολα υποκύπτουν, πολλές φορές αφελώς, κι άλλες φορές επειδή το χρήμα δεν έχει οσμή», υπογράμμισε ο διευθυντής της Dia.