Τροπολογία που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους που φτάνει έως τις 3.000 ευρώ, για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ακόμη και αυτά νεότερης τεχνολογίας Euro 5.
To τέλος θα επιβάλλεται κλιμακωτά, ενώ θα αφορά και τα επαγγελματικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Ειδικότερα, θα επιβάλλεται τέλος 1.000 ευρώ για τα εισαγόμενα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b. Με 3.000 ευρώ θα επιβαρύνονται τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4.
Παράλληλα, σύμφωνα με την τροπολογία, απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1 ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπου συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Εκτός του πλαισίου καταβολής περιβαλλοντικού τέλους, τίθενται τα αυτοκίνητα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5b, για τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Άφιξης Οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής.