Εντονότατη ζήτηση για στελέχη, που θα αναλάβουν το ρόλο του Chief Digital Officer (CDO), εκδηλώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς, σήμερα, μόλις το 6% των 1.500 μεγαλύτερων εταιρειών του πλανήτη έχει δημιουργήσει αντίστοιχη θέση. Αν και η στελέχωση των επιχειρήσεων με έμπειρους CDOs προχωρά, διεθνώς, με αργούς ρυθμούς, η ανάγκη για μετασχηματισμό του επιχειρηματικού και λειτουργικού μοντέλου των εταιρειών, με στόχο την υιοθέτηση των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών, δημιουργεί πεδίο δόξης λαμπρό για τα συγκεκριμένα στελέχη.
Σύμφωνα με έρευνα της Strategy& (μέλος της PwC), υπάρχουν επιχειρηματικοί κλάδοι, που έχουν, ήδη, ενσωματώσει τη θέση του CDO στη διοικητική τους πυραμίδα, αντιλαμβανόμενοι έγκαιρα τον κομβικό ρόλο του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Μεγαλύτερη κινητικότητα στη δημιουργία θέσεων εργασίας Chief Digital Officer επιδεικνύουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες, με τις επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής να έπονται. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες στην Ευρώπη είναι πιθανότερο να δημιουργήσουν θέση CDO (13%), με τα αντίστοιχα ποσοστά να διαμορφώνονται σε 7% στη Βόρεια Αμερική, 5% στη Νότια και τη Λατινική Αμερική, 3% στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού και 2% στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Κλάδοι
Πιο “ώριμες” να προβούν σε προσλήψεις για την κάλυψη των εξειδικευμένων ψηφιακών τους αναγκών, θεωρούνται οι εταιρείες, που εστιάζουν στον καταναλωτή - μεταξύ αυτών οι επιχειρήσεις του Τύπου και της Ψυχαγωγίας. Οι εν λόγω εταιρείες σε ποσοστό 13% δηλώνουν έτοιμες να προβούν στην πρόσληψη στελέχους για την κάλυψη της θέσης του CDO. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών (11%) και έπονται οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών (9%).
Μεγάλες εταιρείες
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι εκείνες, που, κατά κύριο λόγο, ηγούνται στις προσλήψεις στελεχών για την κάλυψη της θέσης του CDO. Για του λόγου το αληθές, το ποσοστό των εταιρειών με περισσότερους από 10.000 υπαλλήλους, που έχει δημιουργήσει θέση CDO ανέρχεται σε 7% - 9%, όταν για τις επιχειρήσεις με λιγότερους απασχολούμενους πέφτει στο 1%-3%.
Πάντως, η αγορά των CDOs παραμένει στα σπάργανα και η εξέλιξη της θα αρχίσει να φαίνεται το αμέσως επόμενο διάστημα. Δεν είναι τυχαίο ότι περίπου 1 στους 3 CDOs τοποθετήθηκε στη θέση αυτήν τον τελευταίο ένα χρόνο.
Όσο για τις επαγγελματικές …καταβολές των στελεχών, που εξειδικεύονται στο νεοσύστατο ρόλο του CDO, αυτό σχετίζεται με το marketing (34%), τις πωλήσεις (17%) και την τεχνολογία (14%).
“Ο ρόλος του Chief Digital Officer είναι καινούριος και δυσδιάκριτος ακόμη. Η δουλειά ενός CDO είναι καίρια, καθώς οφείλει να εγγυηθεί την επιτυχή μετάβαση μιας εταιρείας στην ψηφιακή εποχή. Με δεδομένο ότι πρέπει να ηγηθούν αυτής της στρατηγικής, οι CDOs απαιτείται να προσαρμόζονται τάχιστα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με βασικό στόχο να ενσωματώσουν, πλήρως, τη digital ατζέντα στις εσωτερικές δομές μιας επιχείρησης”, αναφέρει η μελέτη.