o πρώτο αισιόδοξο άνοιγμα στην μεγάλη τουριστική αγορά της Βόρειας Αμερικής δημιουργεί το fam trip που διοργάνωσε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης για tour operators από τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Τour operators τεσσάρων γνωστών, βραβευμένων και διεθνούς εμβέλειας ταξιδιωτικών οργανισμών Butterfield & Robinson (Toronto,Canada), Ker & Downey’s (Houston,Texas USA), Kensington Tours(Wilmington,Delaware,USA) και Abercrombie & Kent (USA & UK) ήρθαν στη Θεσσαλονίκη προσκεκλημένοι του Οργανισμού Τουρισμού και για μία εβδομάδα (23-29/4) περιηγήθηκαν «κατά μήκος και κατά πλάτος» στην πόλη, τις αγορές και τα μνημεία της. Έζησαν τους ρυθμούς της, ενημερώθηκαν για τις υποδομές και τις τουριστικές παροχές και επισκέφθηκαν Άνω Πόλη, μνημεία Unesco, Άγιο Δημήτριο, ανάκτορα Γαλερίου, αγορές, Εβραϊκό Μουσείο, Πολεμικό Μουσείο, Ζέιντελικ, Δίον, Λιτόχωρο, Βεργίνα, Βέροια, Πέλλα, Επανωμή, Μουσείο Οίνου για να συνδυάσουν «με την Αθήνα ή και με γειτονικές χώρες, τουριστικές διαδρομές ξεχωριστής ταξιδιωτικής εμπειρίας».
Η εμπειρία πάντως της ζώσας αρχαιολογικής ανακάλυψης που είχαν οι εκπρόσωποι των τουριστικών οργανισμών στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης υπήρξε η κορυφαία ενός ολοκληρωμένου ταξιδιού που συνέθεσαν οι αρχαιολογικοί θησαυροί της περιοχής, η σύγχρονη ιστορία του 20ου αιώνα, η ιδιοσυγκρασία των κατοίκων ,η γαστρονομία και οι παραδοσιακές γειτονιές .Όλο αυτό το ταξίδι στο χρόνο και στο χώρο ,όπως είπαν χαρακτηριστικά- πρόκειται να προωθήσουν στο τμήμα πωλήσεων και marketing της εταιρίας τους με αναλυτικές παρουσιάσεις.
Το ενδιαφέρον τους υπήρξε μεγάλο για την ιστορία της περιοχής κατά τον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, για την Εβραϊκή κληρονομιά της Θεσσαλονίκης και της Βέροιας ενώ ο Όλυμπος (τον οποίο επίσης επισκέφθηκαν) και η μοναδική επίδρασή του, αναμένεται να ενταχθούν σε όλες τις προτάσεις τους.
«Η 83η ΔΕΘ του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, στην οποία οι ΗΠΑ είναι η τιμώμενη χώρα, μας έχει προσφέρει την δυνατότητα να προσέξουμε περισσότερο την αμερικανική τουριστική αγορά. Το πρόσφατο συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων(ΑSTA) στην Αθήνα, στο οποίο ο Οργανισμός Τουρισμού ήταν παρών έδειξε το δρόμο που θα κινηθούμε. Με την πρωτοβουλία αυτή (fam trip) o Οργανισμός Τουρισμού ολοκλήρωσε μια ιδιαίτερα απαιτητική δράση για μια αγορά την οποία προσεγγίσαμε απευθείας. Ο κάθε ένας από τους τουριστικούς οργανισμούς που συμμετείχε απευθύνεται σε πελάτες υψηλών εισοδημάτων. Παρουσιάσαμε όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η πόλη και η ευρύτερη περιοχή. Το fam trip ολοκληρώθηκε στο καλύτερο timing για το ανανεωμένο ενδιαφέρον Αμερικανών και Καναδών για τη Θεσσαλονίκη (και τη Β. Ελλάδα) και μπορεί να εξελιχθεί στην πιο ελπιδοφόρα προοπτική και για την διεύρυνση της τουριστικής σεζόν» ανέφερε η πρόεδρος του ΟΤΘ – Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας της ΠΚΜ κα Βούλα Πατουλίδου.
Είναι το πρώτο fam trip που οργανώθηκε στοχευμένα για αμερικανούς tour operators και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Pass Partout Tourism Marketing. Κατά την διάρκεια των παρουσιάσεων και της ενημέρωσης έγινε ιδιαίτερη μνεία για τον αριθμό και το υψηλό επίπεδο των ξενοδοχειακών υποδομών σε συνδυασμό με τον επαγγελματισμό των στελεχών. Οι Αμερικανοί tour operators δεν περίμεναν, όπως είπαν, ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε τέτοιο αριθμό και επίπεδο πεντάστερων ξενοδοχείων. Το Ελληνικό Πρωινό, τα γεύματα με παραδοσιακά υλικά και οι συνταγές, το ελληνικό κρασί που υπήρχε παντού ή τα γλυκά όπως τα «τρίγωνα Πανοράματος» σχολιάστηκαν θετικά. Στα αξιόλογα προστέθηκε η διαπίστωση ότι οι υποδομές ενισχύονται, τα ξενοδοχεία ανανεώνονται και οι επιχειρηματίες του τουριστικού χώρου θέτουν υψηλά κριτήρια σε μια χώρα που «μέχρι πρότινος τουλάχιστον ήταν στην επικαιρότητα για την οικονομική κρίση και τους μετανάστες».
Οι τάσεις πάντως της Αμερικανικής και Καναδικής αγοράς, έτσι όπως παρουσιάστηκαν από τους συμμετέχοντες tour operators είναι οι παλιές πόλεις και η τοπική γαστρονομία παραμένουν στην κορυφή της λίστας ενός προορισμού.
Σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους οι Αμερικανοί επιλέγουν πρώτα τον προορισμό και μετά το ξενοδοχείο. Όπου υπάρχει αεροδρόμιο ο προορισμός είναι ένας, ανεξάρτητα από τα γεωγραφικά όρια.
Η σύγχρονη τάση των millenials είναι να παίρνουν πληροφορίες από το διαδίκτυο αλλά να «κλείνουν» μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Σχεδόν πάντα περιμένουν να δουν και να ζήσουν κάτι παραπάνω απ αυτό που περιγράφεται σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα.