Με καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) 507,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 34,8% σε ετήσια βάση, έκλεισε το α΄ εξάμηνο για τον ΟΠΑΠ, που εμφάνισε στο ίδιο διάστημα καθαρά κέρδη 20,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 77,7% ή μειωμένα κατά 64,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Στο β΄ τρίμηνο 2020 τα έσοδα ανήλθαν σε 179,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 53,2% σε ετήσια βάση, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων λόγω του Covid-19 και της επακόλουθης αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων ΟΠΑΠ. Η απόδοση μετά την πλήρη επαναλειτουργία των καταστημάτων (8 Ιουνίου - 30 Ιουνίου) επέστρεψε σε θετικό έδαφος, σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε κατά 37,1% και διαμορφώθηκε στο α΄ εξάμηνο 2020 σε 191,1 εκατ. ευρώ, ενώ στο β΄ τρίμηνο το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 68,8 εκατ. ευρώ χαμηλότερο κατά 54,2% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της μείωσης των εσόδων, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν αυξημένα σε σχέση με πέρυσι μετά την πλήρη επαναλειτουργία των καταστημάτων.
Ο όμιλος εμφάνισε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α΄ εξάμηνο 2020, μειωμένα κατά 49,1% στα 102,5 εκατ. ευρώ ή με μείωση 43,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και τα δύο χρόνια. Τα EBITDA β΄ τριμήνου 2020 ανήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 81,7%, ή μείωση 74,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Τα καθαρά κέρδη το α΄ εξάμηνο 2020 διαμορφώθηκαν στα 20,4 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 77,7% ή μειωμένα κατά 64,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και τα δύο χρόνια. Οι καθαρές ζημίες το β΄ τρίμηνο 2020 ανήλθαν σε 15,1 εκατ. ευρώ ή ζημίες 4,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών στο β΄ τρίμηνο του 2019 ύψους 36,6 εκατ. ευρώ, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια.
Σημειώνεται η σημαντική δημιουργία ταμειακών ροών σε επίπεδο τριμήνου, διατηρώντας έτσι ισχυρή οικονομική θέση, με καθαρό δανεισμό στα 517,4 εκατ. ευρώ με δείκτη καθαρού δανεισμού/LTM EBITDA στο 1,6x.
Επίσης, η διανομή μερίσματος 0,30 ευρώ ανά μετοχή τον Αύγουστο, που αντανακλά τα γερά θεμέλια του ΟΠΑΠ και τη δέσμευσή του να διανείμει οικονομική αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η διοίκηση του ομίλου αναφέρει και την ισχυρή συνεισφορά της Kaizen Gaming (Stoiximan/Betano brands), σε συνδυασμό με τη διψήφια ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ κατά τη διάρκεια και μετά του lockdown και κάνει αναφορά στον σχολιασμό των αποτελεσμάτων και στα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, τα τοπικά lockdowns και την αβεβαιότητα που απαιτούν συνετή διαχείριση και προσήλωση στην επιχειρησιακή λειτουργία του ομίλου.
Ο Jan Karas, Acting CEO του ΟΠΑΠ, σημείωσε σχετικά: «Το 2020 είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έτος έως σήμερα, με την πανδημία του κορωνοϊού να δημιουργεί πρωτοφανείς προκλήσεις, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για την κοινωνία. Οι αποφασιστικές και έγκαιρες ενέργειες του ΟΠΑΠ, με στόχο τον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας για όλους τους εταίρους του, αντανακλώνται στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, που ήταν υγιή για μια ακόμη φορά, καθώς και στο εξελισσόμενο κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμά της. Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα, το δεύτερο τρίμηνο κινήθηκε βάσει των απαιτητικών προσδοκιών μας, καθώς επιτεύχθηκε η δημιουργία καθαρών ταμειακών ροών ακόμα και στις πιο δύσκολες περιόδους. Στο μέλλον, στο επίκεντρο της προσοχής μας παραμένουν πρωτοβουλίες, όπως η διαρκής βελτίωση των διαδικτυακών προϊόντων μας, οι έγκαιρες δράσεις ελέγχου του κόστους, η άμεση προσαρμογή στις νέες συνθήκες εργασίας και η συνεχής υποστήριξη προς το δίκτυο και τους κοινωνικούς εταίρους μας. Αναμφίβολα, θα υπάρξουν επιπλέον εμπόδια στο δρόμο για την ανάκαμψη, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι είμαστε κατάλληλα τοποθετημένοι, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις».