Ενώ τα έξυπνα ρολόγια στην αρχή της κυκλοφορίας τους είχαν τρομερή απήχηση στο κοινό και όλοι έσπευσαν να προμηθευτούν ένα, στην πορεία το καταναλωτικό ενδιαφέρον “ξεφούσκωσε”.
Σύντομα οι καταναλωτές συνειδητοποίησαν ότι τα έξυπνα ρολόγια επί της ουσίας είναι έξυπνα κινητά σε “μικρότερο μέγεθος” και σταμάτησαν να τα αγοράζουν.
Η πρωτοπόρος στα smartphone Apple, το πρώτο τρίμηνο που κυκλοφόρησε το Apple Watch κατάφερε να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του παίρνοντας το 75.5% της αγοράς και πολλοί θεώρησαν ότι δεν θα βοηθήσει μόνο την Apple, αλλά ήρθε για να δώσει ώθηση σε όλη την αγορά των smartwatches.
Ωστόσο, οι προβλέψεις για την πορεία του Apple Watch δεν είναι ευοίωνες, και η επίδοσή του αναμένεται να πέσει μέσα στο 2016.
Μία πρόσφατη έκθεση που δημοσίευσε η IDC προβλέπει ότι μέσα στην επόμενη 5ετία θα δώσει σταδιακά μερίδιο της αγοράς σε αντιπάλους που τρέχουν Android Wear, Tizen αλλά και Pebble OS. Μέσα στο 2016 προβλέπεται ότι θα καταφέρει να πάρει στο σύνολο το 49.4% της αγοράς των smartwtches, η οποία ακόμη περιμένουμε να χτίσει το δικό της κοινό.
Η IDC στην έκθεσή της αναφέρει ότι η αγορά των wearables θα γίνει πιο ανταγωνιστική και οι Android Wear συσκευές θα δουν αύξηση στις πωλήσεις, η οποία θα ανεβάσει και το ποσοστό της αγοράς στο 21.4% μέσα στη χρονιά που διανύουμε.
Οι πωλήσεις του Apple Watch αναμένονται στα 24 εκατ. μέσα στο 2016, ενώ το 2020 προβλέπεται να ανέβει στα 31 εκατ. παίρνοντας μερίδιο της αγοράς 27.9%.
Ο διάδοχος του Apple Watch αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στη χρονιά (φθινόπωρο) με αλλαγές εσωτερικά και το εξωτερικά. Στο event στις 21 Μαρτίου όπου θα ανακοινωθεί και το iPhone SE, η Apple αναμένεται να δείξει κάποιες μικρές βελτιώσεις στο Apple Watch, αλλά όχι νέα έκδοση.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι το καταναλωτικό ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητο, δεδομένου ότι για πρώτη φορά μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2015, οι αποστολές των smartwatches ξεπέρασαν εκείνες των Ελβετών ωρολογοποιών, οι οποίοι παραδοσιακά κρατούσαν τα ηνία στην συγκεκριμένη αγορά εδώ και πολλά χρόνια.
Συγκεκριμένα, οι αποστολές ελβετικών ρολογιών μειώθηκαν κατά 5% την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2015, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, τα smartwatches σημείωσαν αύξηση αποστολών 316%.
Το αποτέλεσμα; Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στρέφονται προς τη νέα αγορά των smartwatches. Μεταξύ αυτών είναι Michael Kors, Tissot και Nixon.
Michael Kors
Η αμερικανική Michael Kors ανακοίνωσε δυο smartwatches, ένα αντρικό και ένα γυναικείο, τα οποία τρέχουν Android Wear της Google, αλλά μπορούν να συνδεθούν και με iOS συσκευές. Ονομάζεται Michael Kors Access και κυκλοφορεί σε χρυσό και μαύρο. Θα γίνει διαθέσιμο το φθινόπωρο με τιμή στα 395 δολάρια. Δυστυχώς δεν ανακοινώθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Nixon
Επόμενη στη λίστα με τα έξυπνα ρολόγια είναι η Nixon, η οποία λανσάρει το Mission, το πρώτο της smartwatch που τρέχει Android Wear και είναι αδιάβροχο έως και τα 100 μέτρα, σπάει ρεκόρ στην κατηγορία του και μπορεί να δέχεται ακόμη φωνητικές εντολές.
Το Nixon Mission έχει τιμή 400 δολ. και στοχεύει σε surfers και snowboarders/skiers δίνοντάς τους τις απαραίτητες πληροφορίες μέσα από τα ειδικά apps που έχει προ-εγκατεστημένα. Φορά επεξεργαστή Snapdragon Wear 2100, στρογγυλή AMOLED οθόνη με επικάλυψη από Gorilla Glass.
Η διαθεσιμότητα θα ξεκινήσει επίσης το φθινόπωρο.
Tissot
H Tissot είναι επίσης το new entry στην αγορά των smartwatches, αλλά ακολουθεί διαφορετική τακτική. Κατά την διάρκεια του Baselworld 2016 ανακοίνωσε το Smart-Touch, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το smartphone μέσω Bluetooth.
Το σασί του είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, έχει οθόνη με επικάλυψη από ζαφείρι, είναι αδιάβροχο και έχουν μεγάλο ενδιαφέρον κάποιες από τις λειτουργίες του. Η μπαταρία φορτίζει από τον ήλιο, μέσω ηλιακού panel και αναφέρεται ότι αντέχει μέχρι ένα χρόνο. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό για να συγχρονιστεί στην τοπική ώρα.
Έχει βασικές λειτουργίες όπως χρονόμετρο, ξυπνητήρι, πυξίδα, βαρόμετρο κλπ. Επιπλέον αναφέρεται ότι υπάρχει και GPS που σου δίνει οδηγίες μέσω του ρολογιού, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι ενσωματωμένο στο ρολόι ή χρησιμοποιεί το κινητό.
Αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στο 2016 με τιμή που εκτιμάται στα CHF1000 (περίπου 915 ευρώ).