Πολιτική

Οικονόμου: Καμία συγκάλυψη για το δυστύχημα στον ΟΣΕ, παρεμβάσεις σε τρία στάδια


Την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να διαλευκανθεί πλήρως το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και να εξεταστεί η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του συστήματος τηλεδιοίκησης, που ενδεχομένως να είχε αποτρέψει την τραγωδία, εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου μιλώντας στον ΣΚΑΪ και τον Γιάννη Παπαδόπουλο.

Ο κ. Οικονόμου αναγνώρισε ευθύνες και στην κυβέρνηση, στις διοικήσεις, στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, και δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στον Κώστα Καραμανλή αναφέροντας ότι υπήρξε υπερεκτίμηση από πλευράς του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών της αντοχής των πρωτοκόλλων ασφάλειας. Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι το υπουργείο προσπάθησε να καλύψει «το χαμένο διάστημα της προηγούμενης περιόδου».

Μίλησε ακόμα και για νοσηρή εσωτερική νοοτροπία στον ΟΣΕ, που έφερε σε μια θέση ευθύνης έναν άνθρωπο που σε μια κρίσιμη βάρδια, δεν είχε την απαραίτητη εμπειρία, ενώ ανέφερε ότι εκκρεμούν προσλήψεις 58 σταθμαρχών από τον ΑΣΕΠ.

«Ανατριχιαστικά, απίστευτα όσα ακούσαμε»

«Είναι ανατριχιαστικά, απίστευτα όσα ακούσαμε. Εγώ δεν είμαι πραγματογνώμονας, αλλά δυστυχώς αναδεικνύεται με τον πιο εμφατικό τρόπο ένα κομμάτι της αίτιας του τραγικού δυστυχήματος» σχολίασε εξάλλου για τους διαλόγους του σταθμάρχη της Λάρισας με τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας και τη συνάδελφό του στους Νέους Πόρους.  

«Η επιτροπή θα βοηθήσει τη δικαιοσύνη»

«Η βασική μας υποχρέωση στα θύματα και τους ανθρώπους τους να μην υπάρξει καμιά συγκάλυψη, σε κανένα επίπεδο, αυτής της ιστορίας. Και υπηρεσιακά τίθενται σε αργία άνθρωποι, και η δικαιοσύνη προχώρα την έρευνά της. Υπάρχει μια επιτροπή με εμπειρογνώμονες το κύρος των οποίων δεν αμφισβητείται από κανένα, που θα κάνει την διοικητική και τεχνική αποτίμηση χωρις να μπει κανένα εμπόδιο στο έργο. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η έρευνα της δικαιοσύνης, δεν υποκαθίσταται από το έργο της επιτροπής, αντίθετα οποιοδήποτε τεκμήριο βρει η επιτροπή θα αξιοποιηθεί από την έρευνα».

Για την επιστολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι ο κ. Μητσοτάκης είπε το αυτονόητο, κάλεσε την δικαιοσύνη να τρέξει με γρήγορους ρυθμούς να εξετάσει όλο το φάσμα της υπόθεσης. Τίποτε δε θα μείνει στο σκοτάδι, και για τις ευθύνες και για τη διαδικασία εξέλιξης των υποδομών μιας σύμβασης που έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2016 δεσμεύτηκε.

«Ανοιχτοί σε εξεταστική επιτροπή»

Όπως υπενθύμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο πρωθυπουργός ήδη πρότεινε στους αρχηγούς των πολιτικών αρχηγών  στην επομένη Βουλή να πραγματοποιηθεί εξεταστική επιτροπή που θα ερευνήσει αυτά τα πράγματα σε βάθος. Είμαστε ανοιχτοί στην οποιαδήποτε συζήτηση.

«Άστοχη προσέγγιση»

Ερωτηθείς για αναφορά του τέως υπουργού Κώστα Καραμανλή 15 μέρες πριν το δυστύχημα στην οποία επιτιμούσε όσους έθεταν θέμα ασφάλειας για του σιδηροδρόμους, είπε «νομίζω δεν χωρούν δεύτερες σκέψεις. Προφανώς και ο κ. Καραμανλής θα έχει αναθεωρήσει τις θέσεις του αυτές, και η παραίτησή του ανάμεσα στα υπόλοιπα σημαίνει και μια ανάληψη αυτής της άστοχης προσέγγισης, του ελλείμματος ενημέρωσης και γνώσης που υπήρχε γύρω από το τι ίσχυε στον ΟΣΕ. «Είχε έλλειμμα ενημέρωσης; Πρέπει να απαντήσει ο κ. Καραμανλής σε αυτές τις ερωτήσεις…

Αναδεικνύονται δυο ζητήματα. Πρώτον, η τεχνολογική πρόοδος σε ό,τι αφορά την υλοποίηση ενός έργου, που ενδεχομένως θα είχε αποτρέψει την τραγωδία αυτή ακόμα και με ανθρώπινο λάθος και δεύτερον ένα ζήτημα διαχείρισης του ανθρωπίνου δυναμικού στον ΟΣΕ. Όλα συμπτώματα του βαθέος κράτους έχουν χωρις αμφιβολία αντανάκλαση ευθύνης στη δική μας κυβέρνηση, στις διοικήσεις, στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Δεν το κρύψαμε. Αναλαμβάνεται αυτο το μερίδιο της ευθύνης έμπρακτα και ουσιαστικά, και έχουν τις ρίζες τους αυτά και πίσω σε μια σειρά από πράγματα. Τίποτα από όλα αυτά δε θα μείνει στο σκοτάδι».

Ερωτηθείς αν η παραίτηση του κ. Καραμανλή από τη θέση του υπουργού του και η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης «μηδενίζει όλο το κοντέρ», απάντησε ότι τραγωδία δεν μηδενίζει ούτε τερματίζεται σε τίποτα και για κανέναν. Παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την ευθύνη, η ενδεχόμενη εκλογή στην επομένη βουλή του αφορά τους ψηφοφόρους που θα τον ψηφίσουν σχολίασε ο κ. Οικονόμου.

«Οι συγγενείς θα αποζημιωθούν όπως πρέπει να αποζημιωθούν» διαβεβαίωσε.

«Το σοβαρό ζήτημα είναι γιατί μια σύμβαση που έπρεπε να είχε τελειώσει το 2016 δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το 2023 παρά το γεγονός ότι έχει ολοκληρωθεί το 70%. Η απάντηση αφορά ένα πλέγμα ενεργειών για το οποίο έχουμε και εμείς τις δικές μας ευθύνες (ταχύτητα έκδοσης αποφάσεων, προσφυγές, ευθύνες διοικήσεων που έδιναν αλλεπάλληλες παραιτήσεις κλπ) όμως στο τέλος αυτής της τεραετίας καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από πράγματα σε τομείς του κράτος και στον ίδιο το σιδηρόδρομο, δυστυχώς όχι σε όλα και όχι στο μέγεθος που θα θέλαμε».

«Εκκρεμούν προσλήψεις 58 σταθμαρχών από τον ΑΣΕΠ»

Έκανε λόγο για προσλήψεις σταθμαρχών από τον ΑΣΕΠ από το 2022, ή 2021, οι οποίες με πράξη του υπουργικού συμβούλιου έχουν εγκριθεί και δεν έχουν πιάσει ακόμα υπηρεσία. Πρόκειται για 58 σταθμάρχες οι τοποθετήσεις των οποίων εκκρεμούν τις επόμενες εβδομάδες. Η κυβέρνηση, σχολίασε ο κ. Οικονόμου για την καθυστέρηση, έκανε κινήσεις ενίσχυσης του προσωπικού μέσα από θεσμικές διαδικασίες που πάσχουν, και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Για να αντιμετωπίσει το θέμα της καθυστέρησης των προσλήψεων η διοίκηση του ΟΣΕ προσέλαβε με μπλοκάκια και ζήτησε να ανοίξει και η κινητικότητα για να δηλώσει όποιος θέλει ως σταθμάρχης, αλλά από τα οχτώ  άτομα που ζήτησε ο ΟΣΕ ήρθαν μόλις δύο.

«Νοσηρή εσωτερική νοοτροπία στον ΟΣΕ»

Αναδεικνύεται, σημείωσε ο κ. Οικονόμου, ένα ζήτημα εσωτερικής νοοτροπίας μέσα στον οργανισμό, που έφερε σε μια θέση ευθύνης έναν άνθρωπο που εκείνη τη χρονική στιγμή, σε μια κρίσιμη βάρδια, χωρίς αντίστοιχη εμπειρία. Έκανε λόγο για νοσηρή νοοτροπία, και διαβεβαίωσε ότι οι ευθύνες θα αναζητηθούν σε όλα τα επίπεδα και γι’ αυτό απομακρύνθηκαν και οι διοικήσεις.

«Δεν θα υπάρξει η παραμικρή συγκάλυψη. Θα κάνουμε άμεσα ό,τι απαιτείται για να διασφαλίσουμε στο μεγάλο δυνατό βαθμό. Θα προχωρήσουμε σε  παρεμβάσεις σε 3 στάδια άμεσα, μεσοπρόθεσμα -που συνδέεται με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου σε όλο το μήκος της γραμμής- και μεσομακροπρόθεσμα».

«Υπερεκτίμηση της αντοχής των πρωτοκόλλων ασφαλείας»

Προφανώς, αναγνώρισε ο κ. Οικονόμου, υπήρξε υπερεκτίμηση από πλευράς του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών της αντοχής των πρωτοκόλλων ασφάλειας, παρότι τεχνολογικά ήμασταν πίσω στο συγκεκριμένο κομμάτι. «Αυτό δεν μηδενίζει τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να καλύψουμε το χαμένο διάστημα της προηγούμενης περιόδου» διευκρίνισε.

«Η κυβέρνηση αναμετρήθηκε με πολλά, κατάφερε πράγματα, υπήρξαν και πράγματα που έπρεπε να τρέξουν με γρηγορότερο ρυθμό».

Εκλογές

Ο Γιάννης Οικονόμου ξεκαθάρισε εξάλλου ότι δεν απασχολεί τον πρωθυπουργό η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών, καθώς η προτεραιότητα του συνόλου του κρατικού μηχανισμού η έγνοια όλων και του ίδιου του πρωθυπουργού ήταν η άμεση διαχείριση των συνεπειών του τραγικού δυστυχήματος.

Οι προτεραιότητες είναι αλλού, και όχι σην ανακοίνωση ή  την ανακίνηση πολιτικών ζητημάτων ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις