Επιχειρήσεις

Οι θερμοί των "tweets", η ανάλυση του συναισθήματος και οι τιμές ασφαλίστρων


Όταν οι άνθρωποι, όσοι δηλαδή είναι θερμοί υποστηρικτές των social media, ανταλλάσουν tweets ή άλλα μηνύματα σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  το βράδυ με  φίλους, όπως τους αποκαλούν, απολαμβάνοντας ένα ωραίο δείπνο, στην πραγματικότητα δεν έχουν σκεφτεί τι ακριβώς κάνουν. Μέσα από τις ανταλλαγές των εκατομμύριων μηνυμάτων  τα οποία εκθέτουν εμμέσως τους χρήστες, οι (αντ)ασφαλιστές συλλέγουν πληροφορίες με σκοπό να τιμολογήσουν τον κίνδυνο. Μεγάλες αντασφαλιστικές όπως η Swiss Re έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμο, επενδύοντας μεγάλα ποσά σε startups και τεχνολογίες blockchain με στόχο να μειώσουν τις αξιώσεις για αποζημιώσεις και να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

της Ελενας Ερμείδου

 Η πληροφόρηση για παράδειγμα στο κλάδο υγείας και ζωής είναι άμεση και χωρίς περιστροφές εφ’ όσον οι «φίλοι»μεταξύ τους ανταλλάσουν προτάσεις και συμβουλές ή αποζητούν συμπάθεια, ή προκαλούν την αντιπάθεια μέσα από κοινοποιήσεις.

Οι ασφαλιστικές καλύψεις στο μέλλον θα ορίζονται από την «ανάλυση του συναισθήματος» όπως παραθέτουν οι ειδικοί. Τα σκόρπια συναισθήματα θα εισάγονται στα μοντέλα των big data και στις «μηχανές ευφυΐας» ώστε το υπό έρευνα αντικείμενο να μελετηθεί και αναλυθεί με πλήρη ακρίβεια.  Τα αποτελέσματα των αναλύσεων μπορούν να βοηθήσουν τους undewriters να τιμολογήσουν εξατομικευμένα, υπό το κίνδυνο να αγνοήσουν τις αρχές της ασφάλισης που είναι η κατανομή του κινδύνου

Οι μηχανισμοί αυτοί ωστόσο διαβρώνουν το απόρρητο και την προσωπική ζωή των ατόμων που συμμετέχουν ενεργά στα social media.

Ακολουθώντας τις εξελίξεις η  Swiss Re, η δεύτερη μεγαλύτερη αντασφαλιστική στο κόσμο έχει ξεκινήσει να επενδύει σε ψηφιακή τεχνολογία, και σε startup με στόχο την συλλογή προσωπικών δεδομένων από τα διάφορα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και από επιχειρηματικές κοινοποιήσεις για το φιλτράρισμα και συλλογής προσωπικών δεδομένων

Οι βασικοί ασφαλιστές, δηλώνει ο επικεφαλής του τμήματος ψηφιακών αναλύσεων της  Swiss Re θα αντλούν τις σημαντικότερες πληροφορίες για το καθορισμό του κινδύνου και την τιμολόγηση από τις έρευνες συμπεριφοράς.

Αναμφισβήτητα αυτό θα οδηγήσει σε άλλες μορφές επικοινωνίας μεταξύ ασφαλιστών και ασφαλισμένων. Με αυτό τον τρόπο οι ασφαλιστές εκτιμούν ότι θα περιορίσουν τις αξιώσεις για αποζημιώσεις.