Η κλιματική αλλαγή έχει ευαισθητοποιήσει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που λειτουργούν στην καθημερινή ζωή τους με γνώμονα το καλό του περιβάλλοντος. Βρετανοί οδηγοί, ηλικίας από 18 έως 29 ετών, λαμβάνουν αρκετά σοβαρά την επιλογή αυτοκινήτου με βάση το συγκεκριμένο κριτήριο.
Όσοι επιλέγουν, για παράδειγμα, Fiat, περίπου ένας στους επτά (14%) των νέων ανησυχούν για το περιβάλλον και έχουν εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς οχήματος από την ιταλική μάρκα, σε σύγκριση με το 8% εκείνων που είναι αδιάφοροι για την κλιματική αλλαγή.
Από την άλλη πλευρά, τόσο η Ford όσο και η Volkswagen κατατάσσονται ως οι δύο πιθανότερες επιλογές αγοράς για εκείνους που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, καταλαμβάνοντας ποσοστό 32,13% και 28,8%, αντίστοιχα. Και αυτό γιατί υπάρχουν πολλά «οικολογικά» μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες των δύο εταιρειών. Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που δεν ενδιαφέρονται για την κλιματική αλλαγή, με ποσοστά 36,17% και 32,93%, αντίστοιχα.
Αν και περιμέναμε όσοι επιλέγουν Volvo να είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι με την κλιματική αλλαγή, εντούτοις τα στοιχεία της έρευνας του yougov (ερευνητική ομάδα) δείχνουν ότι το 23% είναι αδιάφορο για το τι γίνεται στον πλανήτη και το περιβάλλον. Αντίθετα, μόνο το 14% ενδιαφέρεται για την κλιματική αλλαγή.
Η μεγάλη προσπάθεια της Mercedes για μηδενικό αποτύπωμα φαίνεται ότι έχει θετική ανταπόκριση, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό πελατών επιλέγει με αυτό το κριτήριο, αλλά και γιατί η γερμανική εταιρεία υπόσχεται ότι μετά το 2039 δεν θα έχει στη γκάμα της κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων Peugeot, Citroen και Renault προτιμώνται από εκείνους που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, με τις τρεις μάρκες να έχουν σημαντικές διαφορές ως προς την αγορά (7%, 6% και 5%, αντίστοιχα). Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από τα μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν, καθώς είναι επιτυχημένα, αγαπητά και στηρίζονται σε τεχνολογίες μειωμένων εκπομπών ρύπων.
Αυτό που κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση είναι ότι όσοι επιλέγουν να αγοράσουν Tesla, αν και οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι με το περιβάλλον, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μόνο το 2% ενδιαφέρεται για την κλιματική αλλαγή, με μόλις το 9% να είναι ενημερωμένο για τα περιβαλλοντικά θέματα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ