Πολιτική

Οι γυναίκες είναι το μεγαλύτερο κοινό των OTC/ΜΗΣΥΦΑ


Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα βασικά ευρήματα της έρευνας καταναλωτών στο πλαίσιο που διεξήγαγε το HealthCare Media Map της Ira Media. 

Συγκεκριμένα, προκύπτει πως το δυναμικό κοινό του φαρμακείου που αγοράζει OTC/ΜΗΣΥΦΑ είναι κυρίως γυναίκες 19-54 ενώ οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα OTC κυρίως από την τηλεόραση, το ίντερνετ αλλά και τον ίδιο τον φαρμακοποιό, τον οποίο βλέπουν σαν επιστημονικό σύμβουλο υγείας.  

Παράλληλα, προτιμούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία το φυσικό φαρμακείο έναντι του e-shop για τις αγορές OTC/ΜΗΣΥΦΑ ωστόσο παρατηρείται αυξανόμενη τάση σε αγορές από on-line φαρμακεία ενώ, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη είναι σημαντικά μεγαλύτερη για όσους αγοράζουν και online. 

Συγκεκριμένα, το 87% των γυναικών και το 93% των ανδρών προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από το φαρμακείο. Ενώ, από το e-shop το ποσοστό το ποσοστό των ανδρών που ψωνίζει φτάνει μόνο στο 7% στις γυναίκες είναι στο 13%. Ηλικιακά από τα 45-54 είναι το μεγαλύτερο ποσοστό που ψωνίζει από το φυσικό φαρμακείο, φτάνοντας δηλαδή το 96% ενώ, στο e-shop το μεγαλύτερο ποσοστό ηλικιακά που ψωνίζει είναι μεταξύ 25-34 ετών (17%).

Η δαπάνη σε προϊόντα OTC ανά επίσκεψη φτάνει στα 20,8 ευρώ στο φαρμακείο και στα 30,1 ευρώ σε φαρμακείο και ιντερνέτ. Το 33% πληρώνει έως 10 ευρώ την επίσκεψη ενώ πάνω από 40 ευρώ ανά επίσκεψη πληρώνει το 18%.

Τέλος, ο ρόλος του φαρμακοποιού αναδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικός καθώς το 14% των καταναλωτών φαρμακείου επηρεάζεται από τη γνώμη του. Από τις 10 αγορές που κάνει το κοινό σε OTC προϊόντα το 85% των γυναικών αγοράζει μάρκα επιλογής τους, και το 87% των ανδρών, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η γνώμη του φαρμακοποιό καθώς το 13% επιλέγει τελικά αυτό που θα του προτείνει ο φαρμακοποιός και το 15% των γυναικών το ίδιο.

Τι είναι το HealthCare Media Map

Το HealthCare Media Map είναι το αποκλειστικό εργαλείο που ανέπτυξε η Ira Media για το κλάδο των προϊόντων φαρμακείου και βασίζεται σε έρευνες καταναλωτών και φαρμακοποιών, σε στοιχεία πωλήσεων αλλά και σε δεδομένα διαφημιστικής επένδυσης. 

Παράλληλα, αναλύει την αγορά του φαρμακείου μελετώντας  πάνω από 800 προϊόντα OTC απ' όλες τις κατηγορίες, καταμετρά τη διείσδυση των προϊόντων υγείας και ευεξίας, καταγράφει τις τάσεις για τη ζήτηση των προϊόντων OTC στα φαρμακεία, αξιολογεί τις δυνατότητες της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας την αποτελεσματική στόχευση σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και πολυπαραγοντικό διαφημιστικό περιβάλλον.  

Το πρόσφατο κύμα της έρευνας, που διεξάγεται δύο φορές το χρόνο, ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο ενώ πραγματοποιήθηκαν 1004 συνεντεύξεις σε καταναλωτές ηλικίας 15-64, αντιπροσωπευτικές του πληθυσμού στην Ελλάδα.