Διεθνή

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πιο «εκτεθειμένες» στους κινεζικούς αντιδασμούς


Τα αντίποινα από την Κίνα στους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έως και 38,1% στα κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνταν από την Κίνα για σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023.

Στελέχη του ευρωπαϊκού κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν προειδοποιήσει την ΕΕ για τους δασμούς, φοβούμενοι αντιτιμολόγηση ή άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των αυτοκινήτων τους στην Κίνα σε μία περίοδο που ήδη αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τον αυξανόμενο αριθμό εγχώριων εταιρειών στην αγορά ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.

Και ενώ τα περισσότερα οχήματα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εξακολουθούν να εισάγονται από τη Γερμανία, όπως σημειώνει το Automotive News Europe.

Πιο εκτεθειμένη είναι η Porsche, που ανήκει κατά πλειοψηφία στον Όμιλο Volkswagen. Δεν έχει παραγωγή στην Κίνα και εισάγει όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται εκεί, που ισοδυναμεί με το 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της.

Λιγότερο από το 5% των 4,8 εκατ. οχημάτων που παραδόθηκαν από τη VW, την Porsche, τη BMW και τη Mercedes-Benz σε αγοραστές στην Κίνα εξήχθησαν το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινήτων VDA.

Οι εκθέσεις αναφέρουν ότι ένας αντιδασμός από την Κίνα θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα 2,5 λίτρων ή μεγαλύτερο.

Τα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους που εισάγονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των πωλήσεων της VW, το 2% για τη BMW, 4% για τη Mercedes και το 17% για την Porsche, σύμφωνα με τη Stifel Research.

Ωστόσο, δεδομένου ότι τα εξαγόμενα αυτοκίνητα τείνουν να είναι μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας με σημαντικά περιθώρια κέρδους, η Stifel Research εκτιμά ότι ο αρνητικός αντίκτυπος στα λειτουργικά κέρδη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι σημαντικός μεταξύ 4 και 10%.

Τα αυτοκίνητα Porsche παράγονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στη Γερμανία και το 25% των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται στην Κίνα.

Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15% πέρυσι στα 79.283 οχήματα και υπέστησαν περαιτέρω πτώση 24% το πρώτο τρίμηνο του 2024, μείωση που εν μέρει αποδίδεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Mercedes-Benz για πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 36% των πωλήσεών της, λίγο πάνω από τις 737.000 μονάδες το 2023.

Τα Mercedes-Benz GLE και S-Class είναι μεταξύ των τριών πιο δημοφιλών εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Κίνα μαζί με την Porsche Cayenne, σύμφωνα με στοιχεία της China Merchants Bank International.

Η Mercedes εισάγει κορυφαία μοντέλα, όπως η S-Class, η GLC, η G-Class και η Maybach, από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην Κίνα.

Τα κινεζικά αυτοκίνητα της BMW παράγονται από κοινοπραξίες, συμπεριλαμβανομένης της China's Brilliance, στην οποία κατέχει το 75% των μετοχών, και μίας δεύτερης JV με το Great Wall.

Και οι δύο αυτές κοινοπραξίες παράγουν, επίσης, οχήματα για εξαγωγή στην Ευρώπη. Tο iX3 και το MΙΝΙ υπόκεινται στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, παράγει το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στην Κίνα, όπως ανέφεραν αναλυτές της HSBC.

Η γαλλοϊταλική Stellantis έχει μία από τις χαμηλότερες περιφερειακές εκθέσεις στην Κίνα, με εξαίρεση την πρόσφατη επένδυσή της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor, με την οποία σχεδιάζει να εξάγει δύο μοντέλα EV από την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους.

Διαβαστε επισης