Περαιτέρω ώθηση στα σχέδια της Carpathian Springs SA για διεθνοποίηση του premium νερού AQUA Carpatica δίνει το ντιλ με την PepciCo που ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο και αφορούσε στην πώληση του 20% των μετοχών του στον πολυεθνικό όμιλο. Η συμφωνία περιλαμβάνει το δικαίωμα διανομής του AQUA Carpatica σε Ρουμανία και Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασής του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Όπως σημείωσε χθες ο πρόεδρος της Carpathian Springs, Γιάννης Βάλβης, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, «το AQUA Carpatica είναι μία μάρκα τόσο μοναδική όσο και ο τόπος προέλευσής της. Η συμφωνία με την PepsiCo, μας βοηθά να επεκτείνουμε το αποτύπωμά μας στην Ευρώπη και να διερευνήσουμε ευκαιρίες εισόδου σε νέες αγορές».
Οι πηγές του AQUA Carpatica βρέθηκαν από τον Γιάννη Βάλβη, Έλληνα της διασποράς τρίτης γενιάς από τη Σαντορίνη, με ιδιαίτερα σημαντική και πολύπλευρη επιχειρηματική δράση. Στην αγορά, το AQUA Carpatica παρουσιάστηκε το 2010 και σε μόλις τέσσερα χρόνια, μέχρι το 2014, έγινε το φυσικό νερό πηγής με τις περισσότερες πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο. Μέχρι το 2016 καθιέρωσε μία διεθνή παρουσία σε 16 χώρες και σε τέσσερις ηπείρους. Το χαρτοφυλάκιο της AQUA Carpatica περιλαμβάνει το φυσικό μεταλλικό νερό και το φυσικώς ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό από παρθένες πηγές στα παρθένα δάση των Καρπαθίων Ορέων. Είναι το μόνο στον κόσμο χωρίς νιτρικά (το φυσικώς ανθρακούχο) και με ελάχιστα (το φυσικό μεταλλικό νερό). Σύμφωνα με τον κ. Βάλβη, η ποιότητα «χωρίς νιτρικά άλατα» καθιστά το AQUA Carpatica ιδανικό προϊόν για παιδιά και εγκύους και η εξαιρετική γεύση του το διακρίνει ως το ιδανικό νερό για το κανάλι HoReCa.
Στην ελληνική αγορά το μερίδιο του φυσικώς ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού AQUA Carpatica εκτιμάται περίπου στο 3% με παρουσία μόλις ενάμιση χρόνου. Μέσω του δικτύου της Mantis Group έχει τοποθετηθεί σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ (εκτός της Lidl). Στις προτεραιότητες της εταιρείας είναι η ενίσχυση των πωλήσεων μέσα από τα τρία κανάλια, οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ), HORECA και χονδρεμόριο. Ερωτηθείς σχετικά με την τιμολογιακή και την προωθητική πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία στην ελληνική αγορά, ο κ. Βάλβης τόνισε ότι στόχος είναι να μη μπει στο «παιχνίδι» των εκπτώσεων και προσφορών, καθώς ο καταναλωτής πρέπει συνειδητά να αγοράζει ένα ποιοτικό νερό για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και όχι με κριτήριο την τιμή. Ανέφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα τη Ρουμανία, όπου το μέσο εισόδημα είναι χαμηλότερο σε σχέση με την Ελλάδα και το AQUA Carpatica μέσα σε τέσσερα χρόνια κατάφερε να γίνει νούμερο ένα σε πωλήσεις. Στη συγκεκριμένη αγορά, η τιμή του AQUA Carpatica είναι 20% πιο πάνω από το δεύτερο ακριβότερο νερό και 40% ακριβότερο από το νερό Dorna.
Στόχος της διοίκησης το 2023 είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας των προϊόντων AQUA Carpatica στην ελληνική αγορά με τα flavored waters. Η νέα κατηγορία προϊόντων θα λανσαριστεί τον επόμενο μήνα στην αγορά της Ρουμανίας με τέσσερις γεύσεις. Παράλληλα, διερευνώνται και άλλοι τομείς επενδυτικής δραστηριότητας, μεταξύ αυτών το κρασί που αποτελεί βασικό πυλώνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κ. Βάλβη. Το ελληνικό εγχείρημα θα ξεκινήσει από το νησί της Σαντορίνης, τόπο καταγωγής της οικογένειας, με την προώθηση κρασιών που παράγονται από τον όμιλο στη Ρουμανία.
Η Valvis Holding SA, με ετήσιο τζίρο περί τα 140 εκατ. ευρώ, δραστηριοποιείται σε πολυάριθμους τομείς, όπως το μεταλλικό νερό, το κρασί, τα βιολογικά δημητριακά και η ανανεώσιμη ενέργεια. Η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο ποιοτικό, απλό (still), φυσικό μεταλλικό νερό της Ρουμανίας, Dorna (το οποίο εξαγοράσθηκε από την Coca Cola το 2002). Το 2000 έγινε η πρώτη παραγωγός βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων (LaDorna) στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η LaDorna εξελίχθηκε σε βασικό παίκτη της εγχώριας αγοράς και εξαγοράστηκε από την πολυεθνική Lactalis. Το 2010 δημιούργησε στη Ρουμανία τις πρώτες καλλιέργειες βιολογικών δημητριακών. Δραστηριοποιείται σε πολυάριθμους τομείς, όπως το μεταλλικό νερό, το κρασί, τα βιολογικά δημητριακά και η ανανεώσιμη ενέργεια.