Ξεχωρίζει στην κατηγορία των SUV το νέο Citroen C5 Aircross, με το μυώδες αμάξωμά του, τις ρευστές γραμμές και τις πινελιές που προσθέτουν τα Airbumps. Η "ναυαρχίδα" της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στα Τρίκαλα Κορινθίας.
Το νέο μοντέλο είναι μήκους 4,5 μ. Στην καμπίνα ξεχωρίζουν η TFT οθόνη 12,3 ιντσών, που έχει το ρόλο του πίνακα των οργάνων πίσω από το τιμόνι και η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.
Διατίθεται σε πλούσιες εκδόσεις με γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή. Το πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος δίνει την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται και σχηματίζει μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν το μεγάλο πλάτος και ύψος ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα αποτελούνται από 4 φωτιζόμενα πλαίσια LED.
Το νέο SUV C5 Aircross προσφέρει στους επιβάτες του μία πληθώρα «έξυπνων» συστημάτων τεχνολογίας αιχμής που εξασφαλίζουν σύνδεση μεταξύ του ψηφιακού περιβάλλοντος και του αυτοκινήτου: οθόνη αφής τύπου tablet 8'', που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ρυθμίσουν τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτοκινήτου, να έχουν πρόσβαση στα πολυμέσα, στο τηλέφωνο, στο σύστημα κλιματισμού, και το σύστημα πλοήγησης, αλλά και σε λειτουργίες όπως, το Mirror Screen, το Citroen Connect Nav, το Citroen Connect Box με το πακέτο SOS & οδική βοήθεια, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου και το σύστημα ConnectedCAM Citroen.
Οι προτάσεις εξατομίκευσης που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση φθάνουν τις 30. Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions και τα καθίσματα Advanced Comfort, συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλών ποσοστών άνεσης.
Για τους πίσω επιβάτες, υπάρχουν τρία ξεχωριστά καθίσματα που στο καθένα από αυτά ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης αλλά και η απόσταση από τα μπροστινά, διαμορφώνοντας έτσι το χώρο αποσκευών από 580 έως 720 λίτρα.
Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται 20 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 2) και του Grip Control με Hill Assist Descent, για τη διευκόλυνση της κίνησης όταν υπάρχει περιορισμένη πρόσφυση. Επίσης, εφοδιάζεται με 6 τεχνολογίες συνδεσιμότητας, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η ασύρματη φόρτιση των smartphones.
Γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, με απόδοση από 130 έως και 180 ίππους, προδιαγραφών Euro 6.2, οι οποίοι εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων (BVM6) ή με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (EAT8).
Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, Efficient Automatic Transmission 8 σχέσεων (EAT8) με λειτουργία «Shift and Park by wire», μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ταυτόχρονα, οι 2 επιπλέον σχέσεις προσφέρουν ομαλότερες αλλαγές χάρη στη μείωση του χρόνου αλλαγής ταχυτήτων.
Η πρώτη δοκιμή έγινε με την έκδοση που φέρει τον καινούργιο κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. απόδοσης 130 ίππων. Αυτή η έκδοση είναι κατάλληλη για χρήση εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Στο δρόμο το γαλλικό αυτοκίνητο κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση παρά τον όγκο του και το βάρος του.
Όπως διαπιστώθηκε, καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών παίζουν οι νέες αναρτήσεις οι οποίες έχουν καλή απόσβεση των δυνάμεων που ασκούνται από την κίνηση του αυτοκινήτου.
Για την άνεση των επιβατών φροντίζουν και τα νέα καθίσματα, τα οποία ουσιαστικά είναι μεγάλες πολυθρόνες.
Η τιμή του νέου Citroen C5 Aircross με κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων καθορίστηκε στα 25.500 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 22.550 ευρώ (η τιμή αφορά την βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 130 ίππων).