Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, τονίζει ο Νίκος Φίλης. Ωστόσο επισημαίνει: «Υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις όμως, ώστε να μην οδηγηθούμε ξανά σε ένα νέο, επώδυνο κλείσιμο. Δυστυχώς, με ευθύνη της κυβέρνησης, δεν έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα που ειδικοί, εκπαιδευτικοί και κόμματα υποδεικνύουν εδώ και μήνες. Τίποτα ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει από το Νοέμβριο, τότε που έκλεισαν «προληπτικά» όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες».
Ακόμα ο Νίκος Φίλης έκανε λόγο για ένα απαραίτητο σχέδιο, που θα εφαρμοστεί αμέσως. Συγκεκριμένα:
- Τμήματα με λιγότερους μαθητές, μικρότερο - εναλλασσόμενο ωράριο
- Τακτικά -εβδομαδιαία- δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές που συγκατοικούν με ευπαθή ή ηλικιωμένα άτομα
- Κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών άνω των 50 ετών καθώς και εκείνων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
- Αναπροσαρμογή - μείωση της ύλης, επαναλήψεις εκείνης που διδάχθηκε με τηλεκπαίδευση, αναβολή γραπτών εξετάσεων, μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τουλάχιστον υπό τις ειδικές αυτές συνθήκες
«Η κυβέρνηση έδωσε δείγμα γραφής στα Ειδικά Σχολεία που ενώ ορθώς άνοιξαν, λειτούργησαν όλο αυτό τον καιρό χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας, χωρίς καν τακτικά τεστ που θα προφύλασσαν τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά που είχαν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Αυτή την παράλογη ανεμελιά και κραυγαλέα ανευθυνότητα ετοιμάζεται να επιδείξει τώρα σε όλα τα σχολεία και όλες τις βαθμίδες.
Την ίδια στιγμή, εξακολουθεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η συμμετοχή των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, που σύμφωνα με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς παρουσιάζουν θλιβερά ρεκόρ μη συμμετοχής στο μάθημα. Οι συνέπειες της αδιαφορίας της κυβέρνησης σε αυτό το κοινωνικό φαινόμενο θα στιγματίσουν την κοινωνία μας και τα πιο αδύναμα μέλη της για πολύ καιρό.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες. Ιδιαίτερα, όταν παραμονή του ανοίγματος των σχολείων, επετράπη ο συνωστισμός στις εκκλησίες με όποιες υγειονομικές συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στη λειτουργία της εκπαίδευσης μεθαύριο.
Είναι σαφές ότι στην Παιδεία καθώς και στη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, χρειάζεται άλλη πολιτική».