Πολιτική

Μώραλης: Nα μάθουν οι Κινέζοι ότι ο δήμος είναι υπεύθυνος για το τοπόσημο της πόλης


Σκωπτικός στέκεται ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης απέναντι στην κινεζική πρόταση για το master plan του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά. 

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου, πρώτου συνεδρίου ΕΝΠΕ-ΚΕΔΕ, σημειώνει ότι η απλή αναλογική είναι ένα δίκαιο εκλογικό σύστημα, αλλά χρειάζεται να ωριμάσουν οι συνθήκες και διαβεβαιώνει ότι η ρύπανση στη θάλασσα το περασμένο φθινόπωρο είναι πλέον μόνον ένα πάθημα που ελπίζει να έγινε μάθημα.

Ακολουθούν οι δηλώσεις του δημάρχου Πειραιά και προέδρου της ΠΑΕ Ολυμπιακός:

Για την απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα στις αυτοδιοικητικές εκλογές:

Η απλή αναλογική είναι ένα δίκαιο εκλογικό σύστημα. Το αν είμαστε ώριμοι ως παρατάξεις, στην κεντρική διοίκηση και στην αυτοδιοίκηση να εφαρμόσουμε την απλή αναλογική και να συνεργασθούμε με θετικά αποτελέσματα, είναι ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα. Έχω την άποψη ότι επειδή είναι ένα δίκαιο σύστημα, θα έπρεπε να εφαρμοσθεί ίσως από τις επόμενες εκλογές, όχι του χρόνου. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να δοθεί χρόνος, προκειμένου να ωριμάσει το θέμα μέσα στην κοινωνία, τις παρατάξεις, τους φορείς.

Θα έλεγα ότι την παρούσα στιγμή δεν είμαστε ώριμοι να λειτουργήσουμε με συνεργασίες και την ίδια στιγμή η χώρα βρίσκεται σε τόσο κρίσιμο σταυροδρόμι, ώστε μια αποτυχία θα είχε πραγματικά τραγικές συνέπειες. Εάν τελικά υιοθετηθεί άμεσα η απλή αναλογική, θα πρέπει να συνεργασθούμε με έναν τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα.

Σχετικά με το Πρόγραμμα Γαλάζιας Ανάπτυξης:

Υπάρχουν πολλά αναπτυξιακά προγράμματα, στα οποία συμμετέχουμε. Λάβαμε μέρος σε μια ανταγωνιστική διαδικασία για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, που είναι ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο. Ήδη με ΦΕΚ εγκρίθηκαν 80 εκατ. ευρώ για την πόλη του Πειραιά την περίοδο 2017-2022. Αφορά ένα γενικό master plan για την πόλη, που χωρίζεται σε τρεις τομείς και τα κονδύλια έχουν διανεμηθεί σχεδόν ισομερώς σε κοινωνική συνοχή (στήριξη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες), επιχειρηματικότητα (στήριξη ΜΜΕ, γαλάζιας οικονομίας) και αναπλάσεις (μια πιο όμορφη πόλη). 

Εάν το συνδυάσουμε και με άλλα προγράμματα, είναι εμφανές ότι είμαστε ένας δήμος που παρακολουθεί, μπορεί να κάνει σοβαρές προτάσεις και έχει δυνατότητα άντλησης σημαντικών κεφαλαίων. Η γαλάζια οικονομία είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Στηρίζουμε νεοφυείς επιχειρήσεις με άξονα θαλασσινά επαγγέλματα ή στεριανά επαγγέλματα που στηρίζουν τη θάλασσα. Με καινοτομία και νέες ιδέες θέλουμε να κατευθύνουμε την πόλη του Πειραιά και την περιοχή, στη θάλασσα.

Για το αν η θάλασσα στον Πειραιά είναι πλέον ασφαλής θάλασσα για κολύμπι μετά το περσινό ατύχημα:

Πλέον η θάλασσα είναι ασφαλής για μπάνιο και αλιεία στη Φρεατίδα, στο Μικρολίμανο, στα Βοτσαλάκια. Ελπίζω να διδαχθήκαμε από τα λάθη που έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Οι φίλοι και γείτονες Κινέζοι πρέπει καταλάβουν ότι ο δήμος είναι υπεύθυνος για το τοπόσημο της πόλης

Σχετικά με το master plan του ΟΛΠ:

Περιμένουμε τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ (σ.σ. Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων). Πάντως, υπάρχουν σημεία που συμφωνούμε και σημεία που διαφωνούμε. Σε ό,τι αφορά τα έργα που προγραμματίζονται, στα όρια του δήμου Πειραιά σχεδιάζεται η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα. Εμείς δεν έχουμε ναυπηγεία, αποθήκες καυσίμων και αμμοβολές, όπως το Πέραμα, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι.. Τα ξενοδοχεία, τα οικολογικά λεωφορεία, η επέκταση του σταθμού της προβλήτας κρουαζιέρας μας βρίσκει σύμφωνους.

Αλλά μας βρίσκει κάθετα αντίθετους η δημιουργία εμπορικού κέντρου Mall στη χερσαία λιμενική ζώνη και βεβαίως η αλλαγή του προεδρικού καθεστώτος και τα 55 μέτρα ύψος που ζητούν για μια σειρά εργασίες. Επιτέλους, πρέπει να κατανοήσουν οι φίλοι και γείτονές μας Κινέζοι ότι, εάν δεν είναι ο δήμος υπεύθυνος για το τοπόσημο της πόλης, ποιος άλλος μπορεί να είναι;