Πολιτική

Μεταφορές: «Στενός κορσές» για τις εταιρείες διαμεσολάβησης


Ένα νέο πλαίσιο ως προς τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον κ. Σπίρτζη να αφήνει αιχμές στις πρόσφατες τοποθετήσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφορικά με την εταιρεία Beat (πρώην taxibeat). Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ωστόσο, τέθηκε επίσης επί τάπητος το νέο σχέδιο νόμου για ρυθμίσεις των Μεταφορών σε ζητήματα κυρώσεων, αλλαγών σε ΚΤΕΟ, ΚΟΚ κλπ.

"Στηρίζουμε τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Εμείς δεν θεσμοθετούμε κατά συγκεκριμένων εταιρείων αλλά θέλουμε ισονομία και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δημιουργείται πολιτικό θέμα αν η Νέα Δημοκρατία στηρίζει την ιδέα της επιχειρηματικότητας με εταιρείες που πιθανόν να μην πληρώνουν φόρο στην Ελλάδα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών τους βρίσκεται εδώ", σημείωσε ο κ. Σπίρτζης. Υπό αυτό το πρίσμα ο Υπουργός κάλεσε όλες τις εταιρείες να προσκομίσουν τα φορολογικά στοιχεία της τελευταίας τριετίας, το μετοχολόγιο κλπ. Την Τετάρτη αναμένεται στο υπουργείο διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με εκπροσώπους των εταιρειών διαμεσολάβησης.

Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο

Το νέο πλαίσιο, που δημιουργείται, προβλέπει την υποβολή αίτησης από τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, η οποία θα συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

-αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου

-σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών αποκλειστικά με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης-

-επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση με εργασίας με οδηγούς κατόχους επαγγελματικής – ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου

-παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ.

Η άδεια θα εκδίδεται μέσα σε 30 ημέρες και για τους παραβάτες θα προβλέπεται η επιβολή προστίμου 50.000 ευρώ, το οποίο θα αυξάνεται σε 100.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής οπότε και θα ανακαλείται η άδεια.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Μέχρι τις 15 Νοεμβρίου οι παλαιές κάρτες - Τι ισχύει για τα χάρτινα εισιτήρια

Έως 15 Νοεμβρίου θα παραμείνουν τελικά σε ισχύ οι κάρτες Οκτωβρίου για την μετακίνηση του επιβατικού κοινού με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Ο ΟΑΣΑ είχε εισηγηθεί η ισχύς των καρτών να παραταθεί μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, αλλά το υπουργείο αποφάσισε να δώσει παράταση έως τις 15 του μηνός για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

«Όλα τα προβλήματα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα λυθούν εντός του Νοεμβρίου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη συνέντευξη Τύπου.

Σε επιμέρους αλλαγές για ζητήματα μεταφορών:

- Δημιουργείται ηλεκτρονική πύλη και τηλεφωνική γραμμή όπου το επιβατικό κοινό των ταξί θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες και να καταθέτει παράπονα.

- Πολλές είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος όπως σημαίνει το Υπουργείο δεν πρέπει να έχει εισπρακτικό χαρακτήρα.

«Η πρόθεσή μας είναι ένας κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς και αξιών» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοινώνοντας την εισαγωγή κωδικοποίησης σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής παραβατικότητας παραβάσεις, ενώ εισάγονται οι κατηγορίες συχνής πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Σε αυτές τις κατηγορίες δεν θα υπάρχουν πρόστιμα, αλλά διοικητικές ποινές όπως η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για ένα χρονικό διάστημα. Στις παραβάσεις που προβλέπονται πρόστιμα, θα υπάρξει οριζόντια μείωση 40%, εκτός από τις παραβάσεις που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής παραβατικότητας, ενώ θεσπίζεται η προσαύξηση του προστίμου με εισοδηματικά κριτήρια - μέτρο από το οποίο εξαιρούνται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και άλλα ανάλογης σημασίας.

Δίνεται επίσης η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ εισάγεται ρυθμιστικό πλαίσιο και για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, με την εισαγωγή φωτεινής σηματοδότησης, οδικών σημάνσεων κλπ

*συνημμένο όλο το σχέδιο νόμου