Κατασκευασμένη με ελαφρύ σκελετό και έχοντας κάτω από το καπό έναν ισχυρό biturbo κινητήρα, η νέα Mercedes AMG GT S Roadster, τοποθετείται ανάμεσα στη γρήγορη AMG GT Roadster και την ακόμα γρηγορότερη AMG GT C Roadster, με την εταιρεία να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό μια γκάμα τριών κάμπριο διθέσεων σπορ αυτοκινήτων.
Δυνατό μοτέρ και τελική ταχύτητα άνω των 300 χ.α.ω.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον 4,0 λίτρων biturbo κινητήρα, που αποδίσει 522 ίππους. Η ροπή των 670Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.900-5.000 σ.α.λ. Οι τιμές αυτές συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλά επίπεδα ρύπων. Τα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 3,8 δλ, και η τελική ανέρχεται στα 308 χ.α.ω..
Τα δύο turbo του V8 κινητήρα δεν είναι τοποθετημένα εκτός των κυλινδροκεφαλών, αλλά εντός του «V», με τα πλεονεκτήματα να είναι πολλά. Καθώς η κινητήρια μονάδα είναι πιο συμπαγής, τα turbo ανταποκρίνονται άμεσα, ενώ οι εκπομπές είναι χαμηλές, χάρη στη βέλτιστη ροή αέρα, πλησίον του μοτέρ. Χάρη στο σύστημα ξηράς λίπανσης, ακόμα και όταν ασκούνται πλευρικές δυνάμεις, το λάδι λιπαίνει τα εξαρτήματα που πρέπει και αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν πιο χαμηλά την κινητήρια μονάδα, επιτρέποντας το αυτοκίνητο να είναι πιο σταθερό κατά τις πλευρικές επιταχύνσεις.
Για τη μετάδοση, υπεύθυνο είναι το κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Εξασφαλίζει τη βέλτιστη μεταφορά της δύναμης του μοτέρ στους τροχούς, με την κατανομή του βάρους να χαρακτηρίζεται ιδανική, όντας εμπρός-πίσω 47-53.
Ενεργό σύστημα ανάρτησης
Η AMG GT S Roadster διαθέτει στάνταρ το σύστημα AMG RIDE CONTROL με προσαρμοζόμενη ρύθμιση ανάρτησης. Το πλήρως αυτόματο, ηλεκτρονικό σύστημα, βελτιώνει την ασφάλεια και την αίσθηση της οδήγησης και ο κάθε τροχός λειτουργεί ανεξάρτητα αναλόγως με τη συμπεριφορά στην οδήγηση, την επιφάνεια του οδοστρώματος και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Υπάρχουν τρία προφίλ, τα «Comfort», «Sport» και «Sport+» και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από αυτά, αναλόγως με το πώς θέλει να κινηθεί.
Εξατομίκευση του τρόπου οδήγησης
Τα προφίλ είναι πέντε, «C» (Comfort), «S» (Sport), «S+» (Sport Plus), «RACE» και «I» (Individual) και όλα διαμορφώνουν τον κινητήρα, τη μετάδοση, τα χαρακτηριστικά της επιτάχυνσης, το σύστημα της ανάρτησης, το τιμόνι, τα τρία επίπεδα του ESP, αλλά και τις «πεταλούδες» των εξατμίσεων. Αν ο οδηγός από εκεί και πέρα, θελήσει να χρησιμοποιήσει τα paddles στο τιμόνι για αλλαγές σχέσεων, δεν έχει παρά να πατήσει το κουμπί «Μ» στην κεντρική κονσόλα.
Με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό
Είναι ενσωματωμένο στον χώρο όπου «στεγάζεται» το κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν βελτιώνει μόνο την πρόσφυση των κινητήριων τροχών, αλλά δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εξέλθει των στροφών με μεγαλύτερη ταχύτητα. Από εκεί και πέρα, το όχημα είναι πιο σταθερό όταν επιβραδύνει, σε γενικές γραμμές, προσφέρει άριστη πρόσφυση, βοηθώντας το όχημα να παραμένει σταθερό ακόμα και όταν οδηγείται στα όρια, ενώ αξίζει να τονιστεί πως για τη βέλτιση ψύξη του συστήματος, υπάρχουν ειδικά πτερύγια που διαμορφώνουν τη ροή του αέρα.
Το σύστημα πέδησης
Τα φρένα είναι υψηλής απόδοσης και εμπρός υπάρχουν οι δίσκοι διαστάσεων 390x36mm με 6πίστονες δαγκάνες και πίσω οι 360x26mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Αυτές, είναι βαμμένες με κόκκινο χρώμα, έχοντας το λογότυπο της AMG. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο προσφέρεται και με τα υψηλής απόδοσης κεραμικά φρένα. Αν ο υποψήφιος αγοραστής τα επιλέξει, θα νιώσει πως το αυτοκίνητο φρενάρει με… αγωνιστικούς ρυθμούς. Η απόσταση μικραίνει, ενώ υπάρχει μέγιστη απόκριση και εξαιρετική αντοχή ακόμα και μετά από παρατεταμένη χρήση. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει δίσκους διαστάσεων 402x39mm εμπρός και 360x32mm πίσω, με τις δαγκάνες να γράφουν επάνω τους «AMG Carbon Ceramic». Το σύστημα πέδησης ζυγίζει κατά 40% λιγότερο σε σχέση με τα συμβατικά.
Μίγμα υλικών
Προκειμένου να κατασκευάσει την GT S, η Mercedes AMG επέλεξε ένα μίγμα υλικών, αλλά και ένα μεγάλο ποσοστό από αλουμίνιο. Το πλαίσιο και τα εξωτερικά μέρη είναι κατασκευασμένα από το τελευταίο, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, λόγω του καινοτόμου υλικού, με τη δομή να είναι SMC (Sheet Moulding Compound). Αυτά τα υψηλής τεχνολογίας πλαστικά, είναι ελαφριά, ανθεκτικά και με υψηλή ποιότητα στην επιφάνειά τους. Όσον αφορά στο εμπρός μέρος, είναι από μαγνήσιο, μειώνει την αδράνεια του οχήματος και το κάνει πιο ευκίνητο.
Αναφορικά με τα καθίσματα, είναι επενδυμένα με τρία στρώματα και η δομή τους – και δη οι μπάρες στο πίσω μέρος των προσκέφαλων – είναι από μαγνήσιο, ατσάλι και αλουμίνιο. Διατηρεί το κέντρο βάρους σε χαμηλά επίπεδα, σε περίπτωση ανατροπής, διασφαλίζει τους επιβάτες, ενώ με τον σχεδιασμό τους, βελτιώνεται και η ροή του αέρα και πιο συγκεκριμένα, ο θόρυβός του.
Αισθητικά δυναμικό
Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει με τον έντονο χαρακτήρα του, που τονίζεται από το επίπεδο μπροστινό τμήμα του και τη μάσκα του, που δείχνει να αγκαλιάζει τον δρόμο. Η ποδιά, δείχνει κι αυτή πιο επίπεδη και οι μεγάλοι αεραγωγοί, επιτρέπουν την εισροή αέρα στο τμήμα του μοτέρ, ψύχοντάς το. Το μακρύ καπό έχει έντονες ακμές, το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί προς τα πίσω, ενώ το φαρδύ άκρο του πίσω τμήματος, συμβάλλει στη δυναμική αίσθησή του. Στα πλευρά, οι γραμμές ρέουν προς το πίσω μέρος σε σχέδιο κώνου, καθώς η κάτω γραμμή ανεβαίνει προς τα πάνω, με τους 19 ιντσών τροχούς εμπρός και των 20 πίσω, να «δένουν» απόλυτα με τον όλο σχεδιασμό.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει το σύστημα Airpanel. Στο κάτω μέρος της μάσκας υπάρχουν κάθετες περσίδες. Αν δεν υπάρχει ανάγκη απαιτούμενης ψύξης, αυτές κλείνουν, μειώνουν την οπισθέλκουσα και ο αέρας μεταφέρεται κάτω από το όχημα. Όταν υπάρξει απαίτηση ψύξης, οι περσίδες ανοίγουν. Αναφορικά με το επεκτεινόμενο σπόιλερ στο πίσω μέρος, πέραν του καλού αισθητικού αποτελέσματος, μειώνει την ανύψωση στον πίσω άξονα, «γαντζώνοντάς» τον στο έδαφος για καλύτερη πρόσφυση.
Εσωτερικό υψηλής ποιότητας
Ο πίνακας οργάνων δίνει μια έμφαση στο πλάτος και επειδή το αυτοκίνητο έχει ψηλές πόρτες, κοίλη επένδυση των θυρών, δυναμική κεντρική κονσόλα και χαμηλή θέση καθίσματος, ο οδηγός είναι ενσωματωμένος στην καμπίνα. Τα σπορ καθίσματα, το τιμόνι Performance και το συγκρότημα οργάνων, παρουσιάζουν εξαιρετική ακρίβεια και διαθέτουν υλικά υψηλής ποιότητας. Οι θέσεις είναι επενδυμένες με μαύρο Artico χειροποίητο δέρμα/Dinamica και είναι στάνταρ. Στον στάνταρ εξοπλισμό, η AMG GT S Roadster έρχεται με το πακέτο AMG Silver Chrome Interior, όπου εκεί, όπως φανερώνεται και από το όνομά του, κυριαρχεί το ασημί χρωμίου. Στο προαιρετικό πακέτο AMG Piano Lacquer Interior, το εσωτερικό υπογραμμίζεται από την υψηλή ποιότητα και οι «πινελιές» σε αυτό, έχουν να κάνουν με την εμφάνιση piano lacquer. Προαιρετική επίσης είναι και η «εμφάνιση» AMG σε ματ ασημί μεταλλικό, ανθρακόνημα και ματ ανθρακόνημα. Το πακέτο Exclusive Trim βελτιώνει περαιτέρω τα στοιχεία AMG και φέρνει ακόμα περισσότερη ατομικότητα στο εσωτερικό. Αποτελείται από δύο διακοσμητικές λωρίδες στα μπράτσα των θυρών σε μια έκδοση που εξαρτάται από την επιλεγμένη επένδυση AMG.
Καθίσματα με… κλιματισμό
Τα προαιρετικά καθίσματα AMG Performance προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη με όλες τις άλλες ανέσεις, ενώ διατίθενται και με το σύστημα θέρμανσης Airscarf, επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες, το σύστημα ζεσταίνει τον λαιμό του οδηγού και ο εξαερισμός ενσωματώνεται στα προσκέφαλα και «εκρέεται» από αυτά. Για να ικανοποιηθούν οι πελάτες, η θερμοκρασία του ζεστού αέρα, μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια. Το σύστημα είναι προαιρετικά διαθέσιμο για τα σπορ καθίσματα AMG. Αξίζει να τονιστεί, πως για τα εν λόγω καθίσματα, υπάρχει ο έλεγχος του κλιματισμού, που μπορεί να οριστεί σε τρία επίπεδα.
Προαιρετικός εξοπλισμός προσαρμοσμένος στις ανάγκες του πελάτη
Τέλος, η AMG GT S Roadster διατίθεται προαιρετικά με το σύστημα AMG DYNAMIC PLUS, όπου ανάλογα με την ταχύτητα, οι τροχοί των πίσω αξόνων έχουν αντίστροφη ή την ίδια κλίση με τους εμπρός, το πακέτο για το εξωτερικό AMG Exterior Carbon-Fibre, περιλαμβάνει πολλά εξαρτήματα από ανθρακόνημα, το πακέτο AMG Exterior Night βελτιώνει την εκφραστικότητα του οχήματος, αφού πολλά τμήματα είναι σε μαύρη μεταλλική απόχρωση, ενώ το πακέτο AMG Chrome από τη μεριά του, διακοσμεί με τους δικούς του χρωματισμούς, διάφορα εξαρτήματα.