TECHin

Μείωση 2,4% στις πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας στη Δ. Ευρώπη


Μικρή κάμψη σημειώθηκε το τρίτο φετινό τρίμηνο στην αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στη Δυτική Ευρώπη, κατά 2,4%, με το συνολικό τζίρο στα €49,7 δισ. Με εξαίρεση τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών και των Μεγάλων και Μικρών Οικιακών Συσκευών, οι υπόλοιπες υποκατηγορίες της αγοράς βρέθηκαν σε πίεση, με τις συναλλαγματικές ισοτιμίες να παίζουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού αρνητικού αποτελέσματος. 

Σύμφωνα με έρευνα της GfK, η αγορά ενισχύθηκε - σε αξία - κατά 5,9% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2015, φθάνοντας τα €13,3 δισ, με τις Τηλεπικοινωνίες να αποτελούν τη “ναυαρχίδα” των πωλήσεων για τα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα στη Δυτική Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις επιμέρους αγορές, πλην της Μεγάλης Βρετανίας, διαπιστώθηκε το εξεταζόμενο διάστημα αύξηση των πωλήσεων στα τεχνολογικά προϊόντα, που σχετίζονται με τις Τηλεπικοινωνίες. Από τις επιμέρους κατηγορίες των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων τηλεπικοινωνίας, τα smartphones και τα wearables ήταν αυτά που κατέγραψαν τις καλύτερες επιδόσεις. 

Προϊόντα Πληροφορικής

Στον αντίποδα, πτωτικά κινήθηκε η κατηγορία των Προϊόντων Πληροφορικής, η οποία είδε το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 8,8%, διαμορφούμενες στα επίπεδα των €12,6 δις. Εξαιρουμένης της Αυστρίας, όπου οι πωλήσεις Προϊόντων Πληροφορικής ενισχύθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση και της Φινλανδίας, όπου η άνοδος ήταν της τάξης του 15,8%, όλες οι επιμέρους αγορές της Δυτικής Ευρώπης κινήθηκαν πτωτικά.

Από τις δύο μεγαλύτερες κατηγορίες των Προϊόντων Πληροφορικής, οι μεν φορητοί υπολογιστές κινήθηκαν ανοδικά, ενώ οι πωλήσεις των tablets μειώθηκαν, κυρίως, λόγω των υψηλών επιπέδων ωρίμανσης της αγοράς στη Δυτική Ευρώπη. 

Ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά

Η αγορά των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης υποχώρησε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 7,4%, διαμορφούμενη στα επίπεδα των €5,9 δις.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, τα Φωτογραφικά Είδη κατέγραψαν επίσης πτώση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 12,3% στο €1,2 δις.

Όσον αφορά τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, το πρόσημο ήταν οριακά θετικό κατά 0,1% το 3ο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ στις Μικρές Οικιακές Συσκευές επιτεύχθηκε επίσης οριακή ανάκαμψη, που ποσοστιαία κινήθηκε στο 0,5%.

Ο τομέας του Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμων είδε το εξεταζόμενο διάστημα τις πωλήσεις του να υποχωρούν κατά 2,6% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2016.