Πολιτική

Μέγα επενδυτικό project της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά


Μεγαλεπήβολα σχέδια έχει η Cosco για το λιμάνι του Πειραιά και η απόκτηση του 67% του ΟΛΠ φαίνεται ότι ήταν μόνο η αρχή. Το «business plan» του κινεζικού «κολοσσού» προβλέπει πρόσθετες επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ και θα έχουν ως κύρια στόχευση τον τομέα της κρουαζιέρας, καθώς επίσης και την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού.

Τις προθέσεις της Cosco για πρόσθετες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, έκανε γνωστές ο πρόεδρος του κινεζικού «γίγαντα» Χου Λιρόνγκ, στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κατά τη σημερινή συνάντησή τους στη Σανγκάη. Η Coscο εκτιμά ότι το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στον τομέα της κρουαζιέρας, κυρίως στην περιοχή της Μεσογείου. Γι΄ αυτό εμφανίζεται να διατεθειμένη να «ρίξει» άλλα 500 εκατομμύρια ευρώ, πέρα από τα 350 εκατ.ευρώ που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ, προκειμένου να καταστήσει το ελληνικό λιμάνι πρωταγωνιστή στο συγκεκριμένο τομέα της κρουαζιέρας.

Ο Χου Λιρόνγκ ανέλυσε στον Ελληνα πρωθυπουργό το «business plan» της εταιρίας τους, σημειώνοντας ότι η Cosco έχει ήδη ξεκινήσει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Το σχέδιο της Coso προβλέπει την αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, προκειμένου να καταστεί ικανό να «φιλοξενήσει» το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος των Κινέζων είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα 

Επιπρόσθετα ο κινεζικός «κολοσσός» θα επιδιώξει με τις επιπρόσθετες επενδύσεις, την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων. Βασικός στόχος της Cosco είναι να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο, όπου θα μπορούν να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς και στο μέλλον 10 εκατομμύρια κοντέινερς. Ο επικεφαλής της Cosco πρόσθεσε ότι θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ενώ θα κατασκευαστεί και πάρκινγκ οχημάτων με χωρητικότητα 20.000 οχήματα.

 «Καρφί» για τις απεργίες

 Ο πρόεδρος του κινεζικού «κολοσσού» πέταξε το… καρφί του για τις απεργίες στον ΟΛΠ λέγοντας χαρακτηριστικά: «στην Ελλάδα έχουμε ήδη δημιουργήσει ομάδα διοίκησης και πιστεύουμε θα έχει στενές επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ. Ευελπιστούμε και από την ελληνική πλευρά να μας δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον και το καλύτερο είναι να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες».

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για ένα πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο της Cosco και εξέφρασε την ικανοποίησή του. « Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε, επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας. . Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη».