Οικονομία

Με μειωμένο τζίρο 8 στα 10 καταστήματα  


Μειωμένο τζίρο είχαν 8 στα 10 καταστήματα της Αθήνας, κατά την πρώτη εβδομάδα από την άρση του lochdown (από τη Δευτέρα 11 Μαΐου), ενώ για το 39% η πτώση των πωλήσεων ήταν άνω του 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών με την συμμετοχή 204 εμπόρων διαφόρων περιοχών της πρωτεύουσας (διενεργήθηκε τηλεφωνικά την Παρασκευή 15 Μαΐου) πιστοποίησαν την αίσθηση ότι η κίνηση κατά την επαναλειτουργία του μεγαλύτερου μέρους της αγοράς, ήταν υποτονική, διαψεύδοντας τις ελπίδες ορισμένων για έκρηξη πωλήσεων μετά από απραξία δύο μηνών.

Συγκεκριμένα, το 82.8% των επιχειρηματιών δήλωσαν πτώση τζίρου συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, το 39,2% είχε μείωση άνω του 50%  και μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας :
 Καλύτερο τζίρο από 51% και άνω, είχε το ……………..1,5%
 Καλύτερο τζίρο από 31% έως 50%, είχε το …………….0,0%
 Καλύτερο τζίρο από 21% έως 30%, είχε το …………….3,4%
 Καλύτερο τζίρο από 11% έως 20%, είχε το …………… 3,5%
 Καλύτερο τζίρο έως 10%, είχε το ………………………  3,9%
 Ίδιο τζίρο, είχε το …………………..…………….…..…    4,4%
 Χειρότερο τζίρο έως 10% είχε το ………………………   3,4%
 Χειρότερο τζίρο από 11% έως 20% είχε το ……………..5,4%
 Χειρότερο τζίρο από 21% έως 30% είχε το …………… 10,3%
 Χειρότερο τζίρο από 31% έως 50% είχε το …………… 24,5%
 Χειρότερο τζίρο από 51% και άνω, είχε το ………...      39,2%
 Δεν ξέρω δεν απαντώ, απάντησε το ………………..…   0,5%

Στα συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται και τα εξής:

  • Τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στην μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση.
  • Η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με την περιφερειακά καταστήματα.
  • Τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης & ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς.
  • Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.

Επίσης από την έρευνα προέκυψε (ακολουθεί ο πίνακας) ότι ένας στους δύο εμπόρους κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του, την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας καταγράφηκε η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ο πρόεδρός του Σταύρος Καφούνης, δήλωσε: «Η αγορά δυστυχώς μίλησε και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας. Επισημαίναμε ότι όταν η Γερμανία κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα πτώση τζίρου 35%, ήταν αναμενόμενο και στην Ελλάδα να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Εκφράζοντας πλέον τα όσα μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δήλωσαν στην συγκεκριμένη έρευνα, είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το  τέλος του έτους, την διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις  στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα».