Επιχειρήσεις

«Μαύρη λίστα» για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας


Σε ειδική «μαύρη λίστα» θα μπαίνουν οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας που αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς ή καθυστερούν συστηματικά τις πληρωμές. Για να διατηρήσουν τη σύνδεση ή για να πάρουν καινούργια, οι εταιρείες θα μπορούν να τους επιβάλλουν  ειδικούς όρους, όπως η καταβολή εγγύησης/προκαταβολής, το πλαφόν χρέωσης ανά μήνα - ακόμη και το αυξημένο τιμολόγιο.

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έδωσε στις εταιρείες του κλάδου έγκριση για να δημιουργήσουν κοινή εταιρεία που θα συγκεντρώνει και υα επεξεργάζεται στοιχεία για τους "κακοπληρωτές" πελάτες.

 Η εταιρεία αυτή θα διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα συγκέντρωσης, ανταλλαγής και επεξεργασίας πληροφοριών, που θα είναι κάτι αντίστοιχο του τραπεζικού  «Τειρεσία».

 Βασικό έργο της θα είναι η εκτίμηση του πιστωτικού κινδύνου που συνεπάγεται η σύναψη σύμβασης με συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, με στόχο περιορισθούν οι απώλειες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και οι εμπλοκές με "κακοπληρωτές".

Το Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης θα αποφαίνεται αν η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας πρέπει να ζητήσει από τον πελάτη της πρόσθετες διασφαλίσεις, ή να τον  καθοδηγήσει σε ένα οικονομικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις οικονομικές του δυνατότητες. 

Εν πάση περιπτώσει οι εταιρείες δεν θα έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν σύνδεση σε κάπιον που  έχει στη "μαύρη λίστα" τους. Θα μπορούν μόνον να επιβάλλουν όρους που θα τις διασφαλίζουν οικονομικά.