Πολιτική

MasterCard: Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι προσωπική υπόθεση όταν πρόκειται για αγορές


Η στροφή των καταναλωτών σε ψηφιακές και διαδικτυακές αγορές δε φαίνεται να δείχνει κανένα σημάδι επιβράδυνσης αλλά, όταν πρόκειται για την αγάπη, οι καταναλωτές λειτουργούν πιο προσωπικά. Σήμερα η MasterCard αποκάλυψε ότι, για να εκφράσουν την αγάπη τους, οι καταναλωτές ανά τον κόσμο προτιμούν την προσωπική νότα της φυσικής παρουσίας στις αγορές, επιλέγοντας δώρα για τον Βαλεντίνο τους σε φυσικά καταστήματα και όχι online.

Ο νέος Δείκτης “MasterCard Love Index”, που καταγράφει την αγοραστική συμπεριφορά των ‘ερωτευμένων’ σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο, δημιουργήθηκε μετά από ανάλυση συναλλαγών με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, σε διάστημα τριών ετών (2013-2015), τις μέρες από 11 έως και 14 Φεβρουαρίου. Ο Δείκτης δεν εστίασε μόνο στον όγκο των αγορών και τα ποσά που δαπανήθηκαν, αλλά αναλύει και τους τύπους εξόδων με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

Τα έξοδα των καταναλωτών συνολικά, στη διάρκεια των ημερών που προηγούνται της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου, έχουν αυξηθεί κατά 22% κατά μέσο όρο σε όλες τις περιοχές που αφορά η έρευνα, από το 2013 στο 2015. Παράλληλα, οι μετρήσεις έδειξαν ότι πολλοί άνθρωποι απομακρύνονται σταδιακά από τα δώρα και τις μεγάλες χειρονομίες και προσανατολίζονται στη δημιουργία εμπειριών και αναμνήσεων.

Η ερεύνα φαίνεται να ανέδειξε και άλλες καταναλωτικές τάσεις, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα και μερικές αξιοσημείωτες διαφορές ανά τον κόσμο:

§  Η προσωπική πινελιά: 90% των καταναλωτών παγκοσμίως κάνουν τις αγορές τους οι ίδιοι πηγαίνοντας σε ένα κατάστημα, ενώ μονό το 6% προτιμά τις διαδικτυακές συναλλαγές.

§  Εμπειρίες και όχι αντικείμενα: οι καταναλωτικές συνήθειες σε όλο τον κόσμο καταδεικνύουν έναν αυξανόμενο αριθμό ατόμων που επιλέγουν να κάνουν το τραπέζι στα αγαπημένα τους πρόσωπα σε κάποιο εστιατόριο (33%) ή να πληρώσουν τη διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο (28%).

§  Τα λουλούδια επιλέγονται ακόμα: Γενικά, υπήρξε μία μικρή πτώση στην πώληση λουλουδιών και καρτών για τη γιορτή του Αγ. Βαλεντίνου,  στη διάρκεια αυτών των τριών ετών. Ωστόσο, οι Λατινοαμερικάνοι φαίνεται να διπλασίασαν σχεδόν τα έξοδά τους για λουλούδια (92%), ενώ η Μέση Ανατολή ήταν η μόνη περιοχή που έδειξε αύξηση στην αγορά καρτών, και μάλιστα σε σημαντικό ποσοστό 107%.

«Ο τόπος διαμονής μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο που ξοδεύει κάποιος ή τις εμπειρίες και αναμνήσεις που επιζητά να αποκομίσει. Ο Δείκτης «MasterCard Love Index» αποκαλύπτει στοιχεία για παγκόσμιες και τοπικές αγοραστικές τάσεις, για να βοηθήσει τους εμπόρους λιανικής να κάνουν τον εορτασμό της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου λίγο πιο προσωπική υπόθεση και να δημιουργήσουν ανεκτίμητες εμπειρίες για τους πελάτες τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα και τη σχέση μαζί τους» σχολίασε η Ιωάννα Μίγγου, Marketing Manager της MasterCard σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Όσον αφορά στην Ελλάδα συγκεκριμένα, ο Δείκτης επίσης ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία για τους ‘ερωτευμένους’ καταναλωτές:

§  Στην Ελλάδα, 45% των καταναλωτών κάνουν οι ίδιοι τις αγορές τους σε φυσικά καταστήματα, ενώ το μόνο το 16% επιλέγει online αγορές. (2015)

§  Τα λουλούδια και τα είδη γραφικής ύλης / κάρτες υπολογίζονται ότι αποτελούν μόνο το 2% των συναλλαγών κατά τη διάρκεια συνολικά και των τριών ετών.

§  Οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν για μετακινήσεις, αποτελώντας το 56% του συνόλου των συναλλαγών (2015), υποδεικνύοντας ότι οι ρομαντικές αποδράσεις είναι η πρώτη επιλογή των Ελλήνων για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Και στον υπόλοιπο κόσμο όμως, ο Δείκτης κατέδειξε ενδιαφέρουσες καταναλωτικές συνήθειες που συνδέονται με τις αγορές για τους ερωτευμένους, αναδεικνύοντας σημαντικές διαφορές ανά γεωγραφική περιοχή. Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να δαπανούν περισσότερα για διαμονή σε ξενοδοχεία (33%) και γεύματα σε εστιατόρια (25%), με τις συναλλαγές για γεύματα να καταγράφουν αύξηση 53%. Στις ΗΠΑ ωστόσο, το φαγητό αποτελεί τη νούμερο1 επιλογή για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με περισσότερο από το 38% των δαπανών να πραγματοποιείται σε εστιατόρια, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 66% τη δεδομένη χρονική περίοδο που αφορά η έρευνα.

Τέλος, όσον αφορά στις αγορές με φυσική παρουσία, αυτές κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, έναντι των online αγορών. Η αγορά δώρων για τα αγαπημένα πρόσωπα, με αφορμή τη γιορτή του Αγ. Βαλεντίνου, έχει πάντα προσωπική πινελιά, χωρίς γεωγραφικά σύνορα. Το 54% των συναλλαγών στον Καναδά, το 66% στην Ευρώπη, το 87% στη Λατινική Αμερική, το 64% στις ΗΠΑ και το 74% σε Μέση Ανατολή και Αφρική πραγματοποιηθήκαν με φυσική παρουσία του κατόχου της κάρτας, αποδεικνύοντας πως τα δώρα για τα αγαπημένα πρόσωπα παραμένουν προσωπική υπόθεση!