Με ευέλικτες διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ θα γίνονται οι επιλογές διοικήσεων στις ΔΕΚΟ που ελέγχονται από το Υπερταμείο, με βάση το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο παρουσιάσθηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο και αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Όπως έχει τονίσει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης στόχος είναι οι θυγατρικές του Υπερταμείου να λειτουργούν σαν «μικρές ΔΕΗ», υπό την έννοια ότι θα έχουν διοικητική ανεξαρτησία και υψηλή αποτελεσματικότητα. «Θα εισηγηθούμε στη Βουλή να προσλαμβάνονται τα στελέχη της διευθυντικής ομάδας και από τον ιδιωτικό τομέα, με διαδικασίες διαγωνισμών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα», είχε δηλώσει στις αρχές του χρόνου ο υπουργός, κάτι που γίνεται πλέον πραγματικότητα, με το νοοσχέδιο που αναμένεται να ψηφισθεί από τη Βουλή ως το τέλος του μήνα.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, «θα αλλάξει ο τρόπος που θα γίνονται οι προσλήψεις ώστε να υπάρχει μεν η εμπλοκή του ΑΣΕΠ, αλλά όχι οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται», ενώ θα υπάρξουν αλλαγές και στις διαδικασίες της καθημερινής λειτουργίας του Υπερταμείου, ώστε ο μετασχηματισμός των δημοσίων επιχειρήσεων να προχωρήσει με διαφάνεια και ταχύτητα.
Μεταξύ των αλλαγών που θα γίνουν στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ - Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας) θα είναι η υιοθέτηση νέου μοντέλου εταιρικής διακυβέρνησης, που θα παραπέμπει περισσότερο σε οργανισμό του ιδιωτικού τομέα. Παράλληλα, το Υπερταμείο θα απορροφήσει τις δύο σημαντικότερες θυγατρικές του, το ΤΑΙΠΕΔΕ και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ενώ θα δημιουργηθεί Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο που θα διαχειρισθεί τα κεφάλαια από την πώληση στο Δημόσιο των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών δραστηριοτήτων.
Οι αλλαγές στο μοντέλο επιλογής διοικήσεων από το Υπερταμείο στις θυγατρικές του είναι το πρώτο βήμα μεγάλων αλλαγών σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του, όπως:
- Ο συγκοινωνιακός όμιλος Όμιλος ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του για τις οδικές συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και τις σταθερές συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).
- Τα ΕΛΤΑ, για τα οποία αναμένεται ότι θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής.
- Η εταιρία διαχείρισης των ακινήτων του ΟΣΕ.
- Η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (βιομηχανικά πάρκα).
- Η HELEXPO ΔΕΘ.
- Ο Οργανισμό Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).
- Οι Ελληνικές Αλυκές.
- Τα περιφερειακά αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Καστελόριζου, Λήμνου, Σητείας, Αράξου, Καλαμάτας, Καστοριάς, Μήλου, Σκύρου, Αστυπάλαιας, Καλύμνου, Κοζάνης, Νάξου, Σύρου, Χίου, Καρπάθου, Κυθήρων, Νέα Αγχιάλου Ικαρίας, Κάσου, Λέρου και Πάρου.
- Η εταιρία διαχείρισης της Διώρυγας της Κορίνθου.